دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب استفتائات پزشکی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب استفتائات پزشکی

کتاب استفتائات پزشکی به قلم سید محمد علی علوی گرگانی به بررسی و پاسخگویی برخی از مسائل و سوالات پزشکی از دیدگاه دینی و قرآن می‌پردازد.

در بخشی از کتاب استفتائات پزشکی می‌خوانیم:

روش تشخیص و درمان پزشکی

1. اگر بدانیم یا احتمال دهیم که بیماری در اثر بیماریی مانند سرطان به زودی خواهد مرد، آیا مجازیم فقط برای افزایش طول عمر وی (هر چند به مدت کوتاه) روش‌های درمانی خطرناک و بسیار پر عارضه‌ای همانند شیمی درمانی را که گاهی عوارض آن شدیدتر از بیماری اولیه است برای وی تجویز کنیم؟

- در صورتی که تشخیص داده شود این کار به افزایش طول عمر بیمار منجر می‌شود و با رضایت خود بیمار باشد مانعی ندارد ولی واجب نیست.

2. گاهی در بیماری‌هایی مانند برخی عفونت‌های نه چندان مهم، پزشک جهت تسریع در بهبودی یا اطمینان از این که داروی تجویزی وی بسیار قوی است و در مورد خیلی از عفونت‌ها می‌تواند موثر باشد و یا به خاطر این که از هزینه درمان بیمار و هزینه مراجعات مکرر وی بکاهد، اقدام به تجویز داروهایی می‌کند که ضررهای آن‌ها شدید است و این در حالی است که شاید بتوان از طریق داروهای دیگری که ضرر بسیار کمتری دارند، ولی ممکن است هزینه بیشتری برای بیمار در بر داشته باشند برای معالجه بیمار استفاده نمود. حال با چنین فرضی، بهترین کار چیست؟ انتخاب راه سریع و پرخطر یا راه کم خطر و احیانا نامؤثر؟

- باید این موضوع به بیمار تذکر کامل داده شود و عوارض آن هم بیان شود و چنانچه خود بیمار به خاطر محدودیت مالی حاضر باشد راه پرخطر را برود شرعه‌ی تجویز آن برای دکتر مانعی ندارد.

3. با توجه به این که گروه‌های بسیار زیادی در جهان مشغول تحقیق هستند و نتایج کار خود را دائما اعلام می‌نمایند و از طرفی افراد این گروه‌ها ممکن است برخی از لحاظ علمی، برخی از لحاظ اخلاقی و صداقت و برخی از لحاظ هر دو مورد، کاملا قابل تأیید نباشند، و به عبارت بهتر، هیچ تضمینی نیست که نتیجه اعلام شده تحقیق با واقعیات کاملا منطبق باشد و از طرف دیگر هیچ مرجع واحدی در مورد تأیید یا رد تحقیقات وجود ندارد و یا اگر هم موجود باشد، مدت زیادی طول می‌کشد که نتیجه صحیح کار ارائه شود، و در چنین شرایطی اگر نتیجه تحقیقاتی که در رسانه‌ها و مجلات حتى معتبر اعلام می‌شود، با روش‌های قبلی ما که به فایده کامل و قطعی آن‌ها اطمینان نداریم، مغایر باشد و یا مکمل آن‌ها باشد در این صورت وظیفه ما چیست؟ عمل به روش‌های قبلی یا جدید؟

- تا زمانی که ثابت نشده باشد که روش جدید مورد تأیید است به روش قدیم باید عمل شود.

کلمات کلیدی: استفتائات، استفتائات پزشکی، دانلود استفتائات، استفتائات یعنی چه، معنی استفتاء، کتاب استفتائات چیست، استفتاء چیست، استفتائات pdf، استفتائات گرگانی pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.