دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان MP3 کتاب صوتی بستنی صورتی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب صوتی بستنی صورتی

کتاب صوتی بستنی صورتی اثر علیرضا محمودی ایران‌مهر آرزوهای اقشار مختلف مردگان را به تصویر می‌کشد.

در قسمتی از کتاب صوتی بستنی صورتی می‌شنویم:

آرزوهای مردگان نیمه‌های شب در تاریکی گورستان می‌درخشند. اگر به‌موقع رسیده باشی و خوب دور‌و‌برت را نگاه کنی، اگر خوب گوش کنی، چیزهای زیادی پیدا خواهی کرد. درست کنار ردیف آن درختان کاج نقره‌ای، آرزوی نرم و شرین و تازه‌ای می‌درخشد. یک کیک خامه‌ای بزرگ با شمع‌هایی روشن، آرزوی علیرضای دواز‌ه‌ساله است که پیش از رسیدن به سالگرد تولدش مرد.

آن را توی چرخ‌دستی‌ام می‌اندازم و از کنار ردیف کاج‌های نقره‌ای به سمت بالای گورستان می‌روم. آن‌سوی باغچه‌های تازه‌ساز، در قسمت قدیمی‌ترِ گورستان، توده‌ای از آرزوهای بی‌مصرف روی هم تل‌‌انبار شده‌اند، شبیه محلِ دفن زباله‌های پایتختی بزرگ است. کوهی از زباله درون دره‌ای از زباله فرو می‌ریزد. آدم‌هایی شبیه مترسک با لباس‌های ژنده و چوب‌‌دستی‌های درازشان زباله‌ها را زیر‌ و‌ رو می‌کنند. میان تپه‌هایی از زباله بالا و پایین می‌روند و گاه لابه‌لای کیسه‌های نایلونی گنج‌های کوچکی می‌یابند.

زنی با چشمان عسلی توی ماشینی روباز در جاده‌ای ساحلی با نخل‌های بلند که باد موهایش را تکان می‌دهد. این آرزوی رضا، پنجاه‌وهفت‌ساله است. پنج‌سال پیش در جاده‌ی ورامین مرد. آرزویش هنوز این‌جا بی‌استفاده افتاده و کسی آن را نبرده است. زن و شوهری با بچه‌هایشان کنار هم ایستاده‌اند. زنی که کنار شوهرش می‌خندد، خواهر ملیحه است. شوهر ملیحه سه‌سال بعد از ازدواج‌شان او را ترک کرد. او هیچ‌وقت دوباره ازدواج نکرد و آرزو داشت جای خواهرش باشد. آپارتمانی صد‌و‌هفتاد‌ متری، با سه اتاق‌خواب بزرگ و پنجره‌هایی که رو به پارکی سرسبز با آب‌نماهای بلند باز می‌شوند. این آرزوی سیامکِ چهل‌‌و‌دو ساله و حسابدار بود. در بیست‌ویک‌ سالگی ازدواج کرد، در بیست‌وهفت‌ سالگی دو بچه داشت، حتی در لحظه‌ای که سکته می‌کرد، عاشق همسرش بود و سیزده‌بار از یک خانه‌ی کوچک اجاره‌ای به خانه‌ی کوچک اجاره‌ایِ دیگری اسباب‌کشی کرد. روزی سه شیفت کار می‌کرد، شب‌ها دفترهای حسابداری را به خانه می‌آورد و باز هم کار می‌کرد، دیرتر از همه می‌خوابید و صبح زود بیدار می‌شد.

دختری با پیراهن آبی روی تنه‌ی درختی نشسته است، آرزوی مرتضی نوزده‌ساله که در برج نگهبانیِ پادگانی مرزی به خودش شلیک کرد....

کلمات کلیدی: داستان صوتی، داستان کوتاه صوتی، کتاب صوتی بستنی صورتی، دانلود کتاب صوتی بستنی صورتی، کتاب گویا ویلاهای بستنی صورتی، دانلود کتاب خاطرات، Alireza Mahmoudi Iranmehr،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.