دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان MP3 کتاب صوتی اتاق شماره 6

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب صوتی اتاق شماره 6

کتاب صوتی اتاق شماره‌ ۶ اثر آنتون چخوف ماجرای دکتر و پنج بیماری است که در اتاق شماره ۶ بیمارستانی قرار دارند که فقط یکی از آن‌ها از طبقه‌ ممتاز و بقیه پیشه‌ور و کاسب‌کارند.

چخوف در این داستان اشاره می‌کند که دردهای انسان را پایانی نیست و آدمی هر چه بیشتر محیط اطرافش را درک کند درد و رنجش بیشتر می‌شود. گوش دادن به این رمان به کسانی که نگاه تیزبینانه و فلسفی چخوف را به مقوله زندگی می‌پسندند و تحسین می‌کنند پیشنهاد می‌شود.

آنتون چخوف (Anton Chekhov) در زمان حیاتش بیش از ۷۰۰ اثر ادبی آفرید. او را مهم‌ترین داستان کوتاه‌نویس برمی‌شمارند و بعد از شکسپیر بزرگ‌ترین نمایش‌نامه‌نویس جهان است.

در قسمتی از کتاب صوتی اتاق شماره 6 می‌خوانیم:

روانی :‌ شما چرا مرا اینجا نگه داشته اید
دکتر: برای اینکه شما بیمار هستید
روانی: آری! بیمار! اما هیچ می‌دانید که ده‌ها بلکه صدها دیوانه آزادنه گردش می‌کنند؟ فقط به سبب اینکه شما در اثر جهل و نادانی قدرت تشخیص ندارید نمی توانید آن‌ها را از مردم سالم تمیز دهید. بنابراین چرا میان این همه دیوانگان فقط من و این بدبخت‌ها مجبوریم در این زندان باشیم؟ شما و معاون شما و بازرس شما و همه‌ی این اراذل و اوباش که در بیمارستان شما کار می‌کنند از نظر فضایل اخلاقی به میزان غیر قابل قیاس از ما پست ترید پس چرا ما اینجا زندانی باشیم. شما آزاد بگردید؟ این چه منطقی است؟
دکتر: اصولا فضایل اخلاقی و منطقی وجود ندارد. همه چیز بسته به تصادف و اتفاق است. کسی که تصادفا در زندان افتاده باید زندانی باشد. کسی را همه که به زندان نینداخته اند می‌تواند آزادانه گردش کند همین. دکتر بودن من و بیمار بودن شما دلیل منطقی و اخلاقی ندارد و فقط مولود تصادف و حوادث اجتماعی است.

کلمات کلیدی: کتاب صوتی اتاق شماره 6، داستان کوتاه اتاق شماره 6، Anton Chekhov، کتاب گویا اتاق شماره 6، دانلود کتاب صوتی اتاق شماره 6، داستان کوتاه صوتی اتاق شماره 6،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.