دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب احادیث امام باقر (ع)

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب احادیث امام باقر (ع)

کتاب احادیث امام باقر (ع) اثری از عزیز باقریار که شامل 786 حدیث از امام باقر (ع) است. محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابی‌طالب مشهور به امام باقر (ع) و ملقب به باقرالعلوم، امام پنجم شیعیان است. او حدود ۱۹ سال امامت شیعیان را بر عهده داشت. دوره امامت امام باقر (ع) با ضعف دولت بنی‌امیه و درگیری آنان با عباسیان بر سر قدرت همزمان بود. امام باقر (ع) در این دوره، جنبشی علمی پدید آورد که در دوره امامت فرزندش امام صادق (ع) به اوج خود رسید. گفته‌اند که امام باقر (ع) در علم، زهد، عظمت و فضیلت، سرآمد بود. از آن حضرت روایات بسیاری در زمینه‌های فقه، توحید، سنت نبوی، قرآن، اخلاق و آداب نقل کرده‌اند. در دوره امامت او، گام‌های بزرگی در تدوین دیدگاه‌های شیعه در رشته‌های گوناگون اخلاق، فقه، کلام، تفسیر و... برداشته شد.

چندین حدیث از امام باقر(ع) به شرح زیر است:

امام باقر علیه السلام: هرکه مى خواهد غذا به او زیان نرساند... باید غذا را خوب بجود.
امام باقر علیه السلام: زکات دانش، آموختن آن به بندگان خدا است .
امام باقر علیه السلام: اگر مردم مى‌دانستند در زیارت مزار امام حسین علیه السلام چه فضیلتى است از شوق آن مى‌مردند.
امام باقر علیه السلام: آن که به خدا توکّل کند ، مغلوب نشود و آن که به خدا توسّل جوید، شکست نخورد .

کلمات کلیدی: دانلود کتاب حدیث، حدیث، احادیث امامان، احادیث شیعیان، احادیث امام باقر، حدیث از امام باقر، احادیث کوتاه امام باقر،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.