دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب وظیفه‌ی ما در برابر جهان هستی چیست؟

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب وظیفه‌ی ما در برابر جهان هستی چیست؟

به‌ راستی هدف و منظور خدا از آفرینش ما انسان‌ها چه بوده است و دیگر اینکه وظیفه‌ی ما در برابر این جهان هستی چیست؟ براساس دلایل عقلی فراوان مثل برهان نظم، برهان علیت و غیره ثابت می‌شود که پیدایش جهان و ورود موجودات در آن تصادفی نیست و یک مبدأ توحیدی واحد دارد که آن هم خداوند است و اوست که کامل‌ترین موجود و دارای صفات بی شماری است و حکمت خدا اقتضا می‌کند که این سیستم هدف‌دار باشد. جهان مشهود و هر پدیده آن مجموعه‌ای خاص است در سطح کل با دو جنبه حائل (خلق – امر)، ( ظاهر – باطن)، (پوسته – محتوا)، به طوری که جنبه ظاهری شامل اجزایی متناسب، هم سنخ و در رابطه اکمال متقابل می‌گردد و جنبه باطن مربوط به پیوستگی، حیات و تدبیر آن می‌شود و پدیده با پیروی از آئین فطرت که شالوده وجودش بر اساس آن استوار است.

به این ترتیب تمامی قوانین به خوبی اجرا و بنا بر امر خداوند تمامی کائنات در حرکت به سوی الله که کمال مطلق است پیش می‌روند. انسان موجودی تماماً ماورای طبیعی است و معنویت او بیان این حقیقت . کل دانش، هنر، فرهنگ و احساسات بشری بیانگر دریافت‌های ماورای طبیعی بشر از طبیعت است؛ اما خیلی از پدیده‌هایی که اسرار آمیز به نظر می‌رسیدند؛ کاملاً توجیه پذیرند و به روشنی قابل درک. زندگی انسان باید ترکیبی از دانش منطقی و احساس عاطفی باشد.

کلمات کلیدی: آفرینش انسان‌ها، پیدایش جهان، جهان هستی، کتاب وظیفه‌ی ما در برابر جهان هستی چیست، وظیفه‌ی ما در برابر جهان هستی چیست،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.