دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب بازنگری داستان ایوب در قرآن و مقایسه آن با ایوب تورات

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب بازنگری داستان ایوب در قرآن و مقایسه آن با ایوب تورات

دانشمندان یهودی در مورد هویت و ملیت و دوره زمانی ایوب اختلاف نظر زیادی دارند و حتی عده ای وجود او را انکار کرده اند.

سِفر ایوب، اثری ادبی است که در قالب داستان می باشد. این کتاب، یکی از قدیمی‌ترین چالش‌های  فکری و کلامی ادیان بوده است که، از مجموعه کتب در عهد عتیق و از نوشته‌های مقدس مسیحیان و یهودیان است. مشتمل بر۴۲ فصل است و موضوع اصلی آن رنج می باشد. بنا به گفته برخی، این کتاب شاعرانه‌ترین بیان در عهد عتیق است. شخصیت شیطان که در نوشته‌های قدیمی‌تر عهد عتیق نامی از او نیست، در این کتاب برای نخستین بار آمده است؛ چنانکه برخی این مفهوم را در یهودیت وام‌گرفته از دوران اسارت بابلی و بر اثر آمیزش قوم یهود با زرتشتیان دانسته‌اند.
وجوه شباهت‌های چشمگیر کتاب ایوب با ادبیات دو تمدن سومری و بابلی، موجب شده است که محققان این دو تمدن را از منابع تألیف سِفر ایوب بدانند. در سِفر ایوب، ما با دو ایوب کاملاً متفاوت از یکدیگر روبه رو هستیم: یکی ایوبی {شکیبا} که در مقدمه کتاب طرح شده و دیگری، ایوبی {ناشکیبا و با ادبیاتی معترضانه} که در گفتگوها ظاهر می شود: انسانی رنجدیده از پوست و گوشت و خون که معترض امر الهی است و نمی تواند بی‌پرسش به وقایع جهان اطراف بنگرد.
کتاب‌های‌ زیادی‌ در گستره‌های‌ مختلف‌ ادبیات‌، ادیان‌، روانکاوی‌ و روانشناسی‌ و حتی‌ فلسفه‌ به‌ تجزیه‌ و تحلیل ‌مباحث‌ سِفر ایوب پرداخته‌اند.
در این‌ میان،کتاب"پاسخ به ایوب" اثر کارل گوستاو یونگ از همه معروفتر است. مشکل اساسی یونگ در کتاب "پاسخ به ایوب" بد خداشناسی اوست. وی، کل ساختمان کتاب خود را بر اساس خدای تحریف شده تورات بنا کرده است. داستان‌های مفصلی درباره ابتلای آن حضرت به انواع مصائب و بیماری‌های سخت و نفرت‌انگیز نقل شده که یکی از صحنه‌گردان‌های اصلی این داستان‌های خرافه گستر معروف، "وهب بن منبه" است.
در اغلب داستان‌هایی که نسبت‌هایی ناروا و اموری منافی با عصمت انبیاء به‌چشم می خورد رد پای او و هم قطارانش به خوبی هویداست. تقریبا اکثر مفسرین و مورخین در رابطه با آیه41 صاد، تحت تأثیر نوشته های تورات، دچار کج فهمی در مورد واژه "مس شیطان" شده اند و در این‌باره به افسانه سرایی پرداخته اند.
شیطان در داستان ایوب همان میکروب است شیطان در داستان ایوب همان میکروب است. بیماری ایوب از طریق میکروبی بواسطه تماس با پوست پدید آمده است. در قرآن هیچ نامی از همسر ایوب برده نشده؛ اما در تفسیر آیه فوق، نقل‌ها و گفته‌های بسیاری در باره وی، در تاریخ به جای مانده است که شرم آور است. همسرش،تنها کسی از اهل و اطرافیانش بود که ایّوب را ترک نکرد، بلکه در همه سختی‌ها و هنگام درد و رنج و مصیبت، همگام با همسرش صبر کرد.
در کتاب‌های تفسیر، تعداد بسیار زیادى از اسرائیلیات وجود دارند که شبهات فراوانى را برانگیخته و میدان تاخت و تاز را براى دشمنان فراهم کرده است. در آیه، 44 سوره صاد، چیزی درباره تعزیر همسر ایوب با دسته گندم {ویا مانند آن} گفته نشده است. آنچه که در بین مردم و حتی مفسران، معروف است، بر اساس برداشت‌های شخصی و روایاتی است که وجود دارد و حساب آن از بیان قرآن جداست.
تمام تلاش مؤلف در این کتاب بر این بوده است که داستان ایوب را بر اساس آیات مربوطه بصورت موضوعی و منسجم و به‌دور از اسرائیلیات در دسترس خوانندگان عزیز قرار دهد. این تحقیق پس از جمع آوری اطلاعات، در طول چندسال و با مراجعه به منابع بسیار و صَرف شش ماه کارِ فشرده، انجام گرفته است تا ساحت قدسی قرآن را از خرافاتی که در کتاب‌های تفسیری و تاریخی نوشته اند مبرا سازد.

کلمات کلیدی: داستانحضرت ایوب، کتاب سفر ایوب، عهد عتیق، کتاب پاسخ به ایوب، خداشناسی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.