دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب پیشینه کهن گاه شماری در میان ترکان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب پیشینه کهن گاه شماری در میان ترکان

پیشینه گاه شماری حیوانی در میان ترکان به پیش از اسلام می رسد که در کتاب های ابوریحان بیرونی و کتاب هزار ساله دیوان لغات الترک محمود کاشغری به آن اشاره شده است.

این تقویم پس از ورود مغولان به ایران گستردگی بیشتری یافت؛ زیرا مغولان از خود خطی نداشتند و ترکان اویغوری را برای نویسندگی بکار گمارده بودند. با افول دولت قاجار این تقویم از اسناد ملی کنار گذاشته شد اما در میان مردم همچنان محبوبیت خود را حفظ کرد و هر سال به نام یک حیوان (از دوازده حیوان) نامگذاری می شود و در تقویم و برخی از رسانه ها در تبلیغات کالا و غیره کاربرد دارد.

کلمات کلیدی: گاه شماری در میان ترکان، گاه شماری حیوانی، نام سال ها،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.