دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب مطالعه موفق با تمرکز

  • موضوع: کتاب‌های عمومی
  • ۸۲ صفحه
  • فرمت: PDF
  • زبان: فارسی
  • تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
  • ۲۵۱۰۲ بازدید
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب مطالعه موفق با تمرکز

کتاب مطالعه موفق با تمرکز به روش‌های بهبود تمرکز در هنگام مطالعه و حضور در کلاس می‌پردازد. مطالعه‌ی این اثر و عمل به نکات آن سبب تمرکز، آرامش، شادمانی و موفقیت خواهد شد.

احتمالاً بارها فهمیده‌اید که پس از مدتی مطالعه، چشمانتان روی کلمات و خطوط می‌دود بدون آنکه حواستان به آن باشد و همین طور شاید چند خط و یا صفحه را بخوانید و ناگهان متوجه شوید حرکت چشمانتان صرفاً از روی غریزه و عادت بوده است، فوراً به عقب بازمی‌گردید و شروع به خواندن دوباره می‌کنید، اما کمی بعدتر دوباره مشکل تکرار می‌شود. این را بدانید که که این فقط مشکل و مسئله‌ی شما نیست و همه‌ی افرادی که به نوعی با مطالعه و کتاب سروکار دارند از این موضوع در رنج هستند.

در بخشی از کتاب مطالعه موفق با تمرکز می‌خوانیم:

بسیاری از شما در مواردی که نمی‌توانید تمرکز حواس عالی داشته باشید، می‌گویید: "من ذاتاً آدم حواس پرتی هستم". همین ذهنیت نادرست باعث می‌شود که نتوانید از چنین تمرکزی برخوردار گردید.

تمرکز حواس به هیچ وجه ذاتی نیست. ما ژن مشخصی برای تمرکز در مغز نداریم و هیچ یک از ما با تمرکز مادرزاد به دنیا نیامده‌ایم. اگرچه برخی از والدین، رفتار نوزاد خود را هنگامی که محکم شیشه‌ی شیر را در دست گرفته، به آن نگاه می‌کند و شیر را می‌مکد، تمرکز حواس تلقی می‌کنند و می‌پندارند که کودکشان از تمرکز ذاتی برخوردار است. رفتار کودک صرفاً پاسخی بازتابی به محرک که شیشه‌ی شیر یا سینه‌ی مادر است، می‌باشد و هیچ نوع تفکری در آن صورت نمی‌گیرد چرا که هنوز مراکز عالی مغز، کنترل رفتار کودک را به دست نگرفته‌اند و بنابراین تعبیر رفتار کودک به تمرکز حواس کاملاً بی‌اساس است.

آنچه مسلم است استعداد بالقوه‌ی تمرکز حواس در مکان وجود دارد و مانند هر استعداد دیگر می‌توان آن را در خود رشد داد و پروراند. شما به راحتی می‌توانید این خصلت همگانی را در خود تربیت کنید و به عالی‌ترین مراتب خویش برسانید.

کلمات کلیدی: روش های مطالعه، کتابخوانی، مطالعه کردن، روش صحیح مطالعه، اموزش مطالعه، مطالعه، روش مطالعه، روش جدید مطالعه، مهارت های مطالعه، آموزش کتاب خوانی، نکات ضروری مطالعه، بهترین روش مطالعه، روش های مطالعه موثر، روش مطالعه pdf، روش های مطالعه pdf، روش صحیح مطالعه pdf، اصول مطالعه،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.