دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب ترتیب تولد و شخصیت

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب ترتیب تولد و شخصیت

ترتیب تولد به عنوان رتبه فرد در میان خواهران یا برادرانش تعریف می شود. بدین معنی که فرد چندمین فرزند خانواده است. اغلب اعتقاد بر تاثیر عمیق و پایدار ترتیب تولد بر رشد روانی اشخاص وجود دارد. این ادعا به طور پیوسته توسط پژوهشگران به چالش کشیده می شود. ترتیب تولد نقش قوی در روانشناسی و فرهنگ عامه دارد. بزرگتر یا کوچکتر بودن از خواهر برادرها و قرار گرفتن در معرض نگرش های متفاوت والدین، شرایط کودکی متفاوتی را به بار می آورند که به تعیین شخصیت کمک می کنند. دکتر آدلر دوست داشت شنوندگان سخنرانی و میهمانان شام را با حدس زدن ترتیب تولد فرد بر اساس رفتار وی متعجب سازد. او درباره ی چهار موقعیت نوشت: فرزند اول، فرزند دوم، فرزند آخر و تک فرزند.

(این مجموعه علاوه برتشریح شخصیت فرزندان در موقعیت های مختلف، به ارتباط ترتیب تولد و ازدواج نیز پرداخته است.)

 

فهرست مطالب

آلفرد آدلر

ترتیب تولد

ترتیب تولد آدلری

شخصیت فرزندان اول

شخصیت فرزندان وسط

شخصیت فرزندان آخر

شخصیت تک فرزندان

شخصیت دو قلو ها

تاثیر ترتیب تولد بر هوش و شخصیت فرزندان

نظریات روانشناسان

تاثیر نحوه برخورد والدین در شخصیت فرزندان

آنچه باید درباره تنها فرزند خود بدانید

 ترتیب تولد و ازدواج

پژوهش های انجام شده در رابطه با ترتیب تولد

فهرست منابع

کلمات کلیدی: دانلود کتاب ترتیب تولد و شخصیت، ترتیب تولد، شخصیت شناسی، فرزند چندم، روانشناسی، شرایط فرزند چندم بودن، تک فرزندی، ترتیب تولد آدلری، تاثیر ترتیب تولد بر هوش، ترتیب تولد و ازدواج، ازدواج، شخصیت فرزندان، دانلود کتاب روانشناسی خانواده، روابط خانواده،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.