دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب امام حسن (ع) در منابع قرون 4 و 5

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب امام حسن (ع) در منابع قرون 4 و 5

مهدی جمشیدی در کتاب امام حسن (ع) در منابع قرون 4 و 5 سعی کرده است با استفاده از 5 منبع مهم تاریخ اسلام یعنی کتب تاریخ طبری، الفتوح، مقتال الطالبین، تجارب الامم و الجمل مطالب مربوط به زندگی امام حسن (ع) را گردآوری کند.

اجرای صلح آن حضرت، جنگ‌ها و شهادت ایشان بخشی از مطالب این کتاب است.

در بخشی از کتاب امام حسن (ع) در منابع قرون 4 و 5 می‌خوانیم

زیاد بن عبدالله گوید: وقتی هیچ یک از دو گروه به اطاعت دیگری نیامد معاویه به على نوشت: «اگر مایلی عراق از آن تو باشد و شام از آن من، و شمشیر از این امت بداری و خون مسلمانان را نریزی. علی چنان کرد و بر این، رضایت دادند. معاویه با سپاهیان خود در شام بود و خراج آن جا و اطراف را می‌گرفت.

علی نیز در عراق بود، خراج آن جا را می‌گرفت و بر سپاهیان خود تقسیم می‌کرد در این سال عبدالله بن عباس از بصره برون شد و سوی مکه رفت، بیشتر سیرت‌نویسان چنین گفته‌اند. بعضی‌ها نیز منکر آن شده‌اند و پنداشته‌اند همچنان در بصره عامل امیر مؤمنان علی علیه السلام بود تا وقتی که کشته شد. پس از کشته شدن على نیز عامل حسن بود تا وقتی که با معاویه صلح کرد آنگاه سوی مکه رفت.

کلمات کلیدی: امام حسن، امام حسن مجتنبی، زندگینامه امام حسن، صلح امام حسن، جنگ های امام حسن، شهادت امام حسن، دشمن امام حسن، زندگینامه امام حسن مجتبی pdf، زندگینامه مختصر امام حسن مجتبی، نکات مهم زندگی امام حسن مجتبی، زندگی نامه امام حسن مجتبی، زندگی نامه امام حسن مجتبی از تولد تا شهادت، زندگی نامه امام حسن مجتبی خلاصه، دانلود pdf کتاب امام حسن (ع) در منابع قرون 4 و 5،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.