دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب تعلیم و تربیت در قرن بیست و یک

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب تعلیم و تربیت در قرن بیست و یک

کتاب تعلیم و تربیت در قرن بیست و یک نوشته‌ی علی بیرانوند، تلاش دارد تا به چالش‌های مثبت و منفی نظام آموزشی در قرن حاضر پاسخ دهد.

موضوع کتاب حاضر، دربارۀ این واقعیت است که انسان در قرن بیست ‌و یک با چالش‌های مثبت و منفی بسیاری رو‌به‌رو است؛ جایگزینی هوش مصنوعی با هوش انسانی در بسیاری از مشاغل، اتصال ذهن انسان به دنیای دیجیتال و آنلاین شدن بشر، پیشرفت در فیزیک کوانتوم، ظهور بیماری‌های همه‌گیر، گرمایش زمین، تهدید سلاح‌های کشتار جمعی و سرعت گرفتن پیشرفت دانش در حوزه‌های گوناگون. برای روبه‌رو شدن با بعضی از این تغییرات لازم است تا بشر قدرت یادگیری و انعطاف را در خود افزایش دهد و جهت عبور از برخی دیگر هم، به اتحاد همۀ انسان‌ها نیاز داریم. حال سؤال این است: نظام آموزشی چگونه می‌تواند نسل آینده را برای روبه‌رویی با این چالش‌ها آماده کند؟ این پرسشی است که در این کتاب سعی شده به آن پاسخ داده شود.

در بخشی از کتاب تعلیم و تربیت در قرن بیست و یک می‌خوانیم:

خوشبختانه به نظر می‌رسد هیچ موجودی به اندازه انسان قادر به شکل دادن به افکار و رفتار خود نیست. تفاوت انسان و بیشتر موجودات در این است که همه نوزادان انسان، نارس به دنیا می‌آیند. علت این امر این است که وقتی اجداد ما روی دو پا ایستادند، فیزیولوژی بدن انسان تغییر کرد و مادران هم دیگر قادر به زایمان و به دنیا آوردن یک کودک کامل نبودند. به همین دلیل، تنها مادرانی زنده ماندند که کودک خود را پیش از کامل شدن به دنیا می‌آوردند.

اما نوزادان اغلب حیوانات، به صورت کامل به دنیا می‌آیند و هر چند در ابتدا مثل ما از نظر عاطفی به مادر نیاز دارند، ولی فقط چند دقیقه پس از تولد می‌توانند به جستجوی غذا بپردازند و زنده بمانند. حال آنکه نوزاد انسان، ماه‌ها برای زنده ماندن به مادرش وابسته است. همین کامل نبودن انسان در هنگام تولد باعث شده که بشر در ابتدای زندگی نسبت به محیط اطراف خود بسیار تأثیر پذیر باشد. از این جهت ممکن است یک کودک آسیایی و یک کودک آفریقایی از نظر رفتار و زبان و دیگر ویژگی‌های شخصیتی بسیار با هم متفاوت باشند.

کلمات کلیدی: تعلیم و تربیت، انواع تعلیم و تربیت، مقالات تعلیم و تربیت، تعلیم و تربیت چیست، تعلیم و تربیت در نظام آموزشی، تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش، اهداف تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش، جایگاه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش، اصول و اهداف آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت در قرن بیست و یکم، تربیت در عصر حاضر، دانلود رایگان کتاب تعلیم و تربیت در قرن بیست و یک، دانلود pdf کتاب تعلیم و تربیت در قرن بیست و یک،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.