دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب نانو ساختارهای الکتریکی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب نانو ساختارهای الکتریکی

افشین رشید در کتاب نانو ساختارهای الکتریکی این مبحث از علم پرکاربرد الکترونیک را تشریح می‌کند و ساختار و عملکردهای آن را توضیح می‌دهد.

پایه اصلی نانو تکنولوژی بر استفاده از مواد است. هر ماده‌ای در فضا دارای سه بعد طول، عرض و ارتفاع است. اگر در ماده‌ای حداقل یکی از این سه بعد در محدوده نانومتری باشد به آن یک ماده، یک نانو ساختار گویند. در مورد محدوده نانومتری تعریف پذیرفته شده‌ای وجود ندارد اما یک تعریف مقبول‌تر محدوده‌ای بین یک تا صد نانومتر است. حتی با وجود ابعاد چند صد نانومتری در یک ماده، باز هم آن را یک نانو ساختار می‌نامند.

در واقع تعریف ناحیه 1 تا 100 نانومتر برای داشتن یک تعریف و استاندارد است. این تقسیم بندی نانو مواد (نانو ساختارها) یک تقسیم‌بندی ظاهری و بی‌ارزش نیست. این سه نوع نانو ساختار، هم از جهت سنتز و تولید، و هم از جهت خواص و کاربرد‌ها تفاوت‌های اساسی با هم دارند. به طور کلی خواص الکتریکی، نوری، مغناطیسی، سطحی و غیره این سه ساختار با یکدیگر تفاوت‌های اساسی دارند و بالطبع کاربرد هایشان نیز متفاوت است. از نانو ساختارهای یک بعدی می‌توان برای ادَوات الکترونیکی استفاده کرد در حالی که برای نانو مواد صفر بعدی و دو بعدی چنین کاربردی وجود ندارد.

هر جرم و ماده‌ای که در دنیای فانی بوجود آمده دارای ابعاد مختلف فیزیکی؛ شیمیایی؛ ساختاری؛ می‌باشد و این مهم در علوم نانو به خصوص نانو الکترونیک برای بوجود آوردن ادوات و نانو مواد جدید بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. 

در بخشی از کتاب نانو ساختارهای الکتریکی می‌خوانیم:

نانو مواد تک بعدی دارای دو بعد در مقیاس نانو و یک بعد آزاد می‌باشند. نانو سیم‌ها، نانو میله‌ها، نانو لوله‌ها، نانو الیاف همگی جز مواد نانو ساختار تک بعدی می‌باشند. عوامل تاثیرگذار روی خواص نانو ساختارهای تک بعدی، جنس و نسبت
طول به قطر (d/L) آن می‌باشند. مهم‌ترین ویژگی نانو ساختارهای تک بعدی فلزی هدایت الکتریکی آن‌ها در راستای محور سیم است. نانوسیم‌ها کاربرد‌های زیادی در بخش‌های مختلف مانند ساخت رایانه‌های بسیار کوچک با سرعت بسیار با، ساخت لیزرهای بسیار کوچک، تشخیص بیماری‌ها، حافظه‌های مغناطیسی و... دارند.

کلمات کلیدی: نانو ساختارهای الکتریکی، نانو ذرات، نانو ذرات مختلف و کاربردشان، درس نانو الکترونیک، رشته نانو الکترونیک، کاربردهای نانو الکترونیک، گرایش نانو الکترونیک، کاربرد نانو در صنعت الکترونیک، نانو الکترونیک، نانو الکترونیک چیست، دانلود رایگان کتاب نانو ساختارهای الکتریکی، دانلود pdf کتاب نانو ساختارهای الکتریکی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.