دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب روش‌های تصفیه پساب‌های صنعتی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب روش‌های تصفیه پساب‌های صنعتی

کتاب روش‌های تصفیه پساب‌های صنعتی نوشته‌ی ایمان الیاسیان، با نگاهی تخصصی همراه با جزییات به شرح و تفصیل این مبحث می‌پردازد.

در بخشی از کتاب روش‌های تصفیه پساب‌های صنعتی می‌خوانیم:

امروزه اکثر مهندسان محیط زیست می‌کوشند تا با ارائه راهکارهایی لزوم بازگرداندن مجدد پساب‌ها به چرخه فعالیت‌های صنعتی را روشن نمایند و این همان مسأله‌ای است که منجر به ایجاد یک صنعت عظیم به نام تصفیه پساب گردیده است. باید در هر حالت به این سوال پاسخ داده شود که چه مواد آلوده‌کننده‌ای در پساب و به چه مقدار باید حذف شود تا سلامت محیط حفظ گردد، این عمل مستلزم بررسی شرایط و نیازهای محلی، همراه با کاربرد اطلاعات علمی و قضاوت مهندسی بر اساس آخرین تجارب و رعایت شرایط و مقررات ایالتی و کشوری می‌باشد. تصفیه اصولی پساب از اواخر قرن 18 و اوایل قرن 19 میلادی آغاز شد. در نیمه دوم قرن نوزدهم با تکامل تئوری میکربی توسط koch و Pasteur عصر جدیدی در زمینه بهداشت آغاز گشت. قبل از این تاریخ، اثر آلودگی در ایجاد بیماری‌ها ناشناخته بوده و از علم در حال تکامل میکروب‌شناسی نیز برای تصفیه کمتر استفاده می‌شد.

در طول 20 تا 30 سال گذشته تعداد صنایعی که پساب‌های خود را در شبکه پساب خانگی تخلیه می‌کنند، به طور فزاینده‌ای، افزایش یافته است. به خاطر اثرات سمی ناشی از وجود این پساب‌ها، مسئله اصلی ترکیب پساب صنعتی و پساب خانگی، مجدداً مورد ارزیابی قرار گرفته است. در بسیاری از جوامع، پساب‌های صنعتی در تاسیسات جداگانه‌ای تصفیه شده و یا قبل از تخلیه در شبکه فاضلاب شهری به نحوی که اثرات زیان آور خود را از دست دهند، تحت تصفیه مقدماتی قرار می‌گیرند. مطالعه خواص پساب به منظور تعیین مشخصه‌های فیزیکی، شیمیایی، پساب و غلظت اجزاء تشکیل دهنده پساب و بهترین روش کاهش غلظت مواد آلوده موجود در پساب، صورت می‌پذیرد.

کلمات کلیدی: پساب های صنعتی چیست، تصفیه فاضلاب صنعتی، تصفیه فاضلاب صنعتی pdf، روش های پیشرفته تصفیه فاضلاب، طراحی سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی، مقاله فاضلاب صنعتی، تحقیق درباره فاضلاب، مقایسه روش های تصفیه فاضلاب، انواع فرآیندهای تصفیه فاضلاب، جدیدترین روش تصفیه فاضلاب، دانلود رایگان کتاب روش‌های تصفیه پساب‌های صنعتی، دانلود pdf کتاب روش‌های تصفیه پساب‌های صنعتی، پساب های صنعتی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.