دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب یک کمربند برای مبادلات فرهنگی، یک جاده برای طراحی و هنر

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب یک کمربند برای مبادلات فرهنگی، یک جاده برای طراحی و هنر

کتاب یک کمربند برای مبادلات فرهنگی، یک جاده برای طراحی و هنر نوشته‌ی محسن جعفرنیا، هه رنکه و جی تیه، نگاهی اجمالی به میراث غنی فرهنگی میان پارسیان، هندیان و چینی‌ها که نقش مهمی در پیشرفت طراحی محصول داشته‌اند، می‌اندازد.

این کتاب نشان می‌دهد که سهم طراحان پارسی، هندی و چینی در گستره‌ای از هنرها، طراحی و نظام‌های تجاری، اغلب نادیده گرفته شده است. همچنین رویکردی پیش گرفته شده تا با استفاده از آثار هنری کشف شده‌ی هندی، چینی و ساسانی، دامنه‌ی وسیع تاریخ تحول شکل محصولات را در برگیرد که بر پایه‌ی تزیین، فنون ساخت و رنگ ایجاد گشته است. ما در این کتاب بر تاثیر طراحی دوره‌ی ساسانی بر هنر اسلامی، چینی، و هندی متمرکز می‌شویم؛ اما تاثیر طراحی پارسی، تنها محدود به دوره‌ی ساسانی نمی‌باشد، چرا که تاثیر طراحی محصولات برنزی لرستان در ایران) مربوط به هزاره‌ی اول قبل از میلاد در محصولات چین دیده می‌شود.

در بخشی از کتاب یک کمربند برای مبادلات فرهنگی، یک جاده برای طراحی و هنر می‌خوانیم:

هنر هند دارای تاریخ با قدمتی می‌باشد و این نشان دهنده آن است که تبادل فرهنگی میان هند و ایران یک سویه نبوده است. محققین، به الهام گرفتن‌های فراوان میان آثار هنری پارسی و هندی، که در سرشت خود تبادل پذیرند و دارای نشانه‌های روابط دو طرفه هستند پی برده‌اند که بیانگر فرم‌های هنری غنی هر دو فرهنگ میباشند. در این رابطه، می‌توان مشاهده کرد که تقلید از مایه‌های تزیینی هندی، مانند فیل، برای الهام بخشی در طراحی تزیینات محصول پارسی ظاهر می‌شود. اگر در این محصولات به زیرنویس تصویرها دقت نکنید، ممکن نیست که آثار پارسی را تشخیص دهید.

کلمات کلیدی: تاریخ چین، تاریخ چین باستان، فرهنگ چین، فرهگ هند، فرهنگ هندی ها، سنت هند، هنر هند، هنر ایران، هنر چین، تاریخ هند، تاریخ هند باستان، تاریخ ایران، تاریخ ایران باستان، فرهنگ ایران،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.