دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب آزمایشگاه مکانیک خاک

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب آزمایشگاه مکانیک خاک

کتاب آزمایشگاه مکانیک خاک نوشته‌ی ایمان الیاسیان، به شناخت خواص مهندسی خاک‌ها می‌پردازد.

مکانیک خاک شاخه‌ای از علوم مهندسی است که به مطالعه‌ی خواص خاک و رفتار آن تحت تنش و کرنش در شرایط ایده‌آل می‌پردازد و دانشی است که نام آن با آزمایش و تجربه پیوند خورده است؛ چرا که شناخت خواص مهندسی خاک‌ها غیر از این راه میسر نیست. در مهندسی ژئوتکنیک، طراحی و تحلیل سازه‌های خاکی، مانند سدهای خاکی، دیوارهای حائل، شیروانی‌ها و انواع پی بر پایه‌ی تئوری مکانیک خاک و پارامترهای آزمایشگاهی خاک است.

برای طراحی شالودهای که بار مشخصی از سازه را حمل می‌کند، باید از خصوصیات فیزیکی و مکانیکی لایه‌های مختلف خاک زیر شالوده مطلع بود. مطالعات ژئوتکنیکی جهت شناسایی وضعیت خاک در یک پروژه به طور کلی شامل دو مرحله عملیات ژئوتکنیک صحرایی وآزمایش‌های آزمایشگاهی می‌باشد. دانشجویان مهندسی عمران در آزمایشگاه مکانیک خاک با هر دو گروه آزمایشات آشنا می‌شوند و بدین وسیله ارتباط مستقیمی با مطالب نظری بحث شده در دروسی نظیر مکانیک خاک، طراحی روسازی راه، پی سازی و... برقرار نموده و با دید بازتری مبادرت به طراحی می‌نمایند.

برخی از آزمایشات عبارتند از: تعیین درصد رطوبت خاک، تعیین چگالی بخش جامد خاک، به دست آوردن منحنی دانه بندی خاک به روش الک و هیدورمتری، آزمایش حدود اتربرگ - شامل حد روانی، حد خمیری، و حد انقباض، آزمایش تراکم استاندارد، تعیین دانسیته در محل به روش مخروط ماسه، آزمایش برش مستقیم، آزمایش فشاری محصور نشده، آزمایش تحکیم، UU, CD, CU آشنایی با آزمایش‌های سه محوری، آزمایش هم ارز ماسه، تعیین نسبت باربری کالیفرنیا

در بخشی از کتاب آزمایشگاه مکانیک خاک می‌خوانیم:

برای مشخص شدن و بدست آوردن پارامترهای مکانیک خاک محل پروژه‌های شهری، نیاز به انجام آزمایشاتی می‌باشد تا بتوان میزان مقاومت و تراکم خاک، نوع خاک، تراز آب‌های سطحی و عوامل تاثیر گذار دیگر هنگام طراحی سازه را مشخص نمود. این آزمایشات دارای مراحل اجرایی می‌باشد که دانستن آن جهت آماده سازی محل انجام آزمایش قبل از اجرای آن، خالی از لطف نیست، زیرا در بسیاری از مواقع، جهت انتقال و مستقر نمودن دستگاه‌های مورد نیاز انجام آزمایشات باید مسیر عبور و محل استقرار آن‌ها را آماده نمود.

کلمات کلیدی: درس آزمایشگاه مکانیک خاک، آزمایشهای خاک، آزمایشات خاک در راهسازی، آزمایشگاه خاک pdf، جزوه آزمایشگاه مکانیک خاک، آزمایش های خاک و بتن، آزمایش ژئوفیزیک خاک، انواع آزمایش خاک، دستگاه آزمایش خاک، کتاب آزمایشگاه مکانیک خاک pdf، آزمایشگاه مکانیک خاک و بتن، دانلود رایگان کتاب آزمایشات مکانیک خاک، دانلود پی دی اف کتاب آزمایشگاه مکانیک خاک، دانلود pdf کتاب آزمایشگاه مکانیک خاک،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.