دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب جامعه برای همه: طرح یک آرمان شهر سوسیالیستی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب جامعه برای همه: طرح یک آرمان شهر سوسیالیستی

کتاب جامعه برای همه: طرح یک آرمان شهر سوسیالیستی نوشته‌ی فریدون تحصیلدار، تصویری از یک جامعۀ سوسیالیستی ارائه می‌کند. جامعه‌ای که به گمان نویسنده مردم در آن بسیار خوشبخت‌تر از جوامع امروزی زندگی خواهند کرد.

تصویری که در کتاب حاضر ارائه می‌شود در سه مرحله تا رسیدن به جامعۀ سوسیالیستی آرمانی ارائه می‌شود. هدف البته به تصویر کشیدن دقیق چنین جامعه‌ای نیست؛ بلکه صرفاً ارائۀ ایدۀ مطالبی است تا جهت‌ نمایی باشد برای اندیشه‌های آتی.

در بخشی از کتاب جامعه برای همه: طرح یک آرمان شهر سوسیالیستی می‌خوانیم:

اگر بپذیریم که در بحث خوشبختی آنچه اهمیت دارد وضعیت انفرادی شهروندان جامعه است، نه شرایط کلی جامعه، یا به عبارتی در بحث خوشبختی، افراد به کلیت اجتماع اولویت دارند، آنگاه از این مطلب نتایج قابل‌توجهی می‌توان گرفت. منظور از اولویت افراد به اجتماع این است که اگر برای مثال، جامعه‌ای در سطح کلان بسیار ثروتمند بوده، اما هفتاد درصد جمعیت آن زیر خط فقر قرار داشته باشند، آن جامعه را نمی‌توان خوشبخت دانست. ممکن است در شهری چند میلیاردر (در مقیاس دلار) ساکن باشند، اما اکثر مردم شهر از حداقل‌های زندگی نیز محروم باشند. چنین شهری حتی از برخی کشورهای جهان نیز ثروتمندتر است، اما این ثروت به معنای خوشبخت بودن آن شهر نیست. جامعه زمانی خوشبخت است که تمام یا دست‌کم اکثریت شهروندان آن خوشبخت باشند.

کلمات کلیدی: جامعه سوسیالیستی، سوسیالیسم چیست به زبان ساده، pdf نظام سوسیالیستی، سوسیالیست چیست، کشورهای سوسیالیستی، سوسیالیسم، مقاله در مورد سوسیالیسم، نظام قضایی سوسیالیستی، سوسیال دموکراسی به زبان ساده،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.