دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب یوگای خرد و فرزانگی - جلد دوم

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب یوگای خرد و فرزانگی - جلد دوم

کتاب یوگای خرد و فرزانگی - جلد دوم با هدف آشنایی با اصول جنانا یوگا براساس تعالیم سری سوامی شیواناندا ساراسواتی مبتنی بر فلسفی آدویتا ودانته (وحدت وجود) پایه‌ریزی شده و در دو جلد توسط مجتبی ولی بیگی و منوچهر البرزی گردآوری شده است.

آثار سوامی شیواناندا به دلایل بسیاری در دنیای یوگا حائز اهمیت است. می‌دانیم که یوگا به دو مکتب شمال و جنوب طبقه‌بندی می‌شود. هر کدام از این دو مکتب بر احیا ابعادی از هنر و دانش‌های ودایی و یوگا همت گماشته‌اند. یوگای شمال، بیشتر بر ابعاد انتزاعی و مطالعه ساحات لطیف نفس انسان پرداخته و مکتب یوگای جنوب تاکید بیشتری بر مطالعه‌ی اسرار جسم به عنوان زورق روان پرداخته است. در هر حال شکی نیست که این دو مکتب بزرگ موید هم و پشت و روی یک سکه‌اند. 

سوامی شیواناندا بی شک یکی از برجسته‌ترین چهره‌های مکتب یوگای شمال تلقی می‌شود و با تربیت شاگردان برجسته و نگارش بیش از چهارصد جلد کتاب در آموزه‌های یوگا و ودانتا نقشی پررنگ در احیا مکتب شمال و آموزه‌های یوگا دارد. در میان آثار سوامی جی آثاری را می‌یابیم که با دقت به مطالعه و آموزش فنون یوگا پرداخته‌اند و شاهد ترجمه و نشر برخی از آن آثار تاکنون به زبان فارسی بوده‌ایم. اما بسیاری از آثار ترجمه نشده ایشان به تحلیل ابعاد فلسفی و انتزاعی تفکر و خردورزی یوگا پرداخته است. اثر حاضر اولین ترجمه از آثار سوامی شیواناندا است که به فلسفه یوگا اختصاص دارد و به همت آقایان منوچهر البرزی و مجتبی ولی بیگی که عمر خود را وقف تمرین، پژوهش و آموزش یوگا کرده‌اند، گردآوری و ترجمه شده است.

در جلد اول، نخست مبانی و مفاهیم فلسفی پایه‌ی یوگای خرد و فرزانگی در بیست حکمت بیان می‌شود. جهت تأمل و تعمق بیشتری هر حکمت از سخنانی کوتاه، کلام‌های موجز و مجموعه‌ای سخنان پیاپی مرتبط با هم به صورت مختصر و مفید تشکیل شده است.

در جلد دوم تلاش شده است تا به همین سبک و شیوه، پندها و روش‌های بکار گرفته شده در یوگای خرد و فرزانگی (جنانایوگا) تشریح شود. چگونه یک رهجوی جنانا یوگا در مسیر دانش و حکمت الهی گام بر می‌دارد. از چه تکنیک‌هایی بهره می‌جوید و چه اصول اساسی را در زندگی مدنظر قرار می‌دهد.

در بخشی از کتاب یوگای خرد و فرزانگی - جلد دوم می‌خوانیم:

از نگاه سوامی شیواناندا بازی با کلمات، بحث‌های هوشمندانه فلسفی به شما در خودشناسی کمکی نمی‌کنند. شما باید به طور هماهنگی سر، قلب و دست خود را از طریق یوگای ترکیبی بکارگیرید؛ آنگاه به کمال و توسعه جامع دست می‌یابید. این خیلی ساده است که بگوییم: من او هستم. من روح ام. اما خیلی سخت است که آن را احساس کنیم و یگانگی همه موجودات را ببینیم. تا وقتی که ناپاکی‌های ذهنی از بین نرفته، هیچ رهایی ممکن نیست. چطور می‌توانید این احساس روح بودن را داشته باشید، وقتی ذهنتان دارای نوسان و بی قراری است. تنها کسانیکه به ورای آگاهی جسمانی رفته اند، حقیقتا با اعتماد می‌توانند بگویند که این دنیا توهمی بیش نیست؛ این جهان همچون رویاست و سرابی بیش نیست. اگر تمام مدت روز را در همین دنیای مادی زندگی می‌کنید. اگر چای‌تان شیرین نباشد یا غذایتان نمک نداشته باشد، آشفته می‌شوید؛ خیلی خسته کننده و بی معناست که بگوئید من او هستم.

کلمات کلیدی: باکتی یوگا چیست، کتاب باکتی یوگا، آموزش باکتی یوگا، حرکات باکتی یوگا، کارما یوگا، کارما یوگا چیست، آموزش کارما یوگا، دانلود کتاب کارما یوگا، کتاب کارما یوگا، راجا یوگا، راجا یوگا کتاب، آموزش راجا یوگا، تعریف راجا یوگا، دانلود کتاب راجا یوگا، تمرینات راجا یوگا، حرکات راجا یوگا، ورزش راجا یوگا، راجا یوگا چیست، جنانا یوگا، جنانا یوگا چیست، آدویتا ودانتا، کریا یوگا، حرکات کریا یوگا، تکنیک های کریا یوگا، کریا یوگا یوگاناندا، کتاب کریا یوگا یوگاناندا، کتاب آموزش کریا یوگا، یوگاناندا، کتاب های یوگاناندا، pdf یوگاناندا، دانلود کتاب های یوگاناندا، کتاب یوگاناندا رایگان، دانلود کتاب کریا یوگا، یوگا، دانلود رایگان کتاب یوگای خرد و فرزانگی جلد دوم، دانلود پی دی اف کتاب یوگای خرد و فرزانگی جلد دوم، دانلود pdf کتاب یوگای خرد و فرزانگی 2، کتاب یوگای خرد و فرزانگی 2 رایگان، باکتی یوگا،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.