دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب معرفی مختصر برخی از متخصصان غیر حوزوی علوم اسلامی - شیعی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب معرفی مختصر برخی از متخصصان غیر حوزوی علوم اسلامی - شیعی

امیر رضا عطری کرمانشاهی در کتاب معرفی مختصر برخی از متخصصان غیر حوزوی علوم اسلامی - شیعی، زندگی افراد معاصر و برجسته‌ای را که در زمینه‌ی علوم اسلامی - شیعه تخصص داشته و دارند به طور مختصر شرح داده است.

در آغاز این اثر، پیشگفتاری مختصر و تحلیل مدارانه نسبت به اشتباهات فرهنگی جامعه در ارتباطشان با روحانیت شیعه، ارائه شده است. سپس به معرفی کوتاهی از اندیشمندان غیر حوزوی علوم اسلامی-شیعی در دانش‌های گوناگون پرداخته شده است که دایره‌ی دید اسلام مدارانه‌ی جامعه به شاخه‌های گوناگون علمی، گسترده‌تر گردد. از جمله ویژگی‌های مهمی که اندیشمندان مذکور در آن‌ها مشترک‌اند، شهرت، اعتبار اجتماعی و معاصر بودن است.

در بخشی از کتاب معرفی مختصر برخی از متخصصان غیر حوزوی علوم اسلامی - شیعی می‌خوانیم:

مصطفی چمران، از پایه گذاران ((انجمن اسلامی دانشجویان در آمریکا و کانادا)) بود. وی برای اعتلای فرهنگ سیاسی شیعیان و آزادی سیاسی ایران، مبارزات سیاسی اجتماعی‌اش را در آمریکا آغاز کرد، در مصر آموزش نظامی دید، فعالیت‌های سیاسی - اجتماعی‌اش را به همراه امام سید موسی صدر در لبنان اوج داد، پس از پیروزی انقلاب 1357 ایران، به وطن بازگشت و به جز معاونت نخست وزیر وقت مهندس مهدی بازرگان، به آموزش اعضای اولیه‌ی سپاه پاسداران پرداخت. سپس در دفاع مقدس، وزیر دفاع ایران گشت و فعالیت‌های نظامی‌اش را در غرب و جنوب غرب ایران پی گرفت تا آن که به شهادت رسید.

کلمات کلیدی: متخصصان غیر حوزوی علوم اسلامی، مصطفی چمران، محمد خزائلی، علی شریعتی، مهدی بازرگان، سید غلامرضا سعیدی، استاد سید غلامرضا سعیدی، عبدالعلی گویا، جعفر آل یاسین، pdf جعفر آل یاسین، سید حسین نصر، مهدی گلشنی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.