دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب مرغ سیاه هم تخم سفید می‌گذارد

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب مرغ سیاه هم تخم سفید می‌گذارد

کتاب مرغ سیاه هم تخم سفید می‌گذارد نوشته‌ی رحمت پوریزدی، به برخی از قواعد و راه‌کارهایی که می‌توانند در خوش‌بین شدن بیشتر به خداوند، اطرافیان و مسائل زندگی به سما کمک کنند پرداخته و در حد توان بحث را بر محوریت دین و روانشناسی پیش برده است.

خُوش‌بینی، خُوش‌گمانی، حُسن ظن، نیک‌اندیشی، واژگانی هستند که در فرهنگ لغت افراد خوش‌بین، خُوش می‌درخشند. چراکه این دسته از افراد آرامش و موفقیت را در سایه خُوشِ خوش‌بینی یافته‌اند؛ و به آن باور دارند.

افراد خوش‌بین، سالم‌تر و شادتر هستند و سیســتم ایمنی آن‌ها بهتر کار می‌کند و شبکه‌های اجتماعی قویی‌تر و بهتری را در اطراف خود نشان می‌دهند. خوش‌بینی کمک می‌کند تا در مقایســه با آنچه دیگران از او انتظار دارند، موفقیت بیشــتری در زندگی و محیط کاری و... به دست آورد. خوش‌بینی باعث فعال‌تر شــدن دســتگاه ایمنی فرد می‌گردد و این امر موجب می‌شود تا فرد کمتر دچار بیماری‌های عفونی گردد و به پزشک مراجعه کند.

آدم بدبین نشخوار ذهنی دارد و همیشه با خود درگیر است که چرا فلانی، فلان کار را کرد، چرا فلان حرف را زد و چرا...و همانند بازجویان دنبال سرنخ ماجرا هستند تا علت رفتار یا گفتار دیگران را بیابند و غافل‌اند از این‌که تنها چیزی که نصیبشان می‌شود رنج و غصه است که همواره با خود حمل می‌کند. به تعبیری آدم‌های بدبین بارکش افکار منفی هستند؛ و از آنجایی‌ که بر اساس ظاهر دیگران قضاوت می‌کنند گرفتار دام تهمت می‌شوند و پرونده خود را نزد خداوند خط‌خطی می‌کنند.

به امید آنکه لحظه‌به‌لحظه نگاه خوش‌بینانه ما به خداوندِ مهربان، دیگران و جهان هستی بیشتر و زیباتر شود.

در بخشی از کتاب مرغ سیاه هم تخم سفید می‌گذارد می‌خوانیم:

خوش‌بینی رابطه مستقیم و مثبتی با سلامت روانی دارد، زیرا خوش بینی امنیت روانی را در پی دارد و امنیت روانی به نوبه خود بستر سلامت روانی را فراهم می‌کند، از این رو، افرادی که امنیت روانی دارند از سلامت روانی نیز بهره مندند. بیشتر بیماری‌های روانی از ناامنی روانی سرچشمه می‌گیرد.

فردی که به طور مداوم از محرک‌های درونی و بیرونی احساس ناامنی، ترس و خطر می‌کند، سلامت جسمی و روانی او در معرض خطر واقع می‌شود، در بسیاری از موقعیت‌ها با پرخاشگری یا اضطراب واکنش نشان می‌دهد و در دنیای ذهنی او مداوم کشمکش و حالت تدافعی وجود دارد.

کلمات کلیدی: خوش بینی، معنی خوش بینی، نظریه های خوش بینی، فرق امید و خوش بینی، خوش بینی مقاله، مزایای خوش بینی، اثرات خوش بینی، انواع خوش بینی، اهمیت خوش بینی، خوش بینی و بدبینی، تاثیر خوش بینی بر زندگی، خوش بینی و مثبت اندیشی، فواید خوش بینی، کتاب خوش بینی، کتاب در مورد خوش بینی، مطلب در مورد خوش بینی، متن درباره خوش بینی و بدبینی، کتاب مرغ سیاه هم تخم سفید می‌گذارد pdf، دانلود pdf کتاب مرغ سیاه هم تخم سفید می‌گذارد،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.