دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب آنالیز شبکه‌های اجتماعی با استفاده از روش‌های داده کاوی

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب آنالیز شبکه‌های اجتماعی با استفاده از روش‌های داده کاوی

کتاب آنالیز شبکه‌های اجتماعی با استفاده از روش‌های داده کاوی نوشته‌ی فرهاد کریمی، به روش‌های نوین در جمع آوری و داده کاوی در شبکه‌های اجتماعی مدرن می‌پردازد.

امروزه گسترش شبکه‌های اجتماعی به حدی شده است که تقریبا در همه امور روزمره خود با آن سروکار داریم. اهمیت شبکه‌های اجتماعی از آن جهت بالاست که این شبکه‌ها نمودی از رفتار، علایق، کنش‌ها و سلایق جوامع امروزی را مشخص می‌کنند. از این روست که توجه به مقوله شبکه‌های اجتماعی و بررسی هرچه بیشتر آن می‌تواند به درک کلی از سمت و سوی علایق و رفتار یک جامعه و قومیت را پیش روی جامعه شناسان، تحلیلگران و دانشمندان علوم اجتماعی روشن سازد.

شرکت‌های بزرگ، دولت‌ها، دانشگاه‌ها همه و همه با استفاده از روش‌های نوین درصدد شناخت هرچه بیشتر جوامع امروزی هستند. در همین راستا اهمیت شبکه‌های اجتماعی که محلی برای اجتماع افکار و عقاید مختلف می‌باشد مورد توجه آنان واقع شده است. شرکت‌های بزرگ در راستای اهداف تجاری خود به بررسی دقیق شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند تا بازخوردها، میزان محبوبیت و رویکرد جوامع نسبت به محصولات و سرویس‌های خود را مورد واکاوی قراردهند. دولت‌ها نیز با واکاوی مطالب در این شبکه‌ها به دنبال شناخت بیشتر از جامعه خود و بهبود عملکرد هستند و این به خودی خود اهمیت بالای شبکه‌های اجتماعی را مشخص می‌کند.

جمع آوری اطلاعات از شبکه های اجتماعی، دسته‌بندی، ترتیب دهی و حرص داده‌ها، پردازش و داده نمایی از جمله روش‌هایی است که داده‌های نامرتبط در فضای شبکه های اجتماعی را به معیارهایی مهم برای تصمیم‌گیری و مشاهده مبدل می‌کند.

در بخشی از کتاب آنالیز شبکه‌های اجتماعی با استفاده از روش‌های داده کاوی می‌خوانیم:

شبکه های اجتماعی امروزه فعالتر از سایق شده‌اند. بنا بر آخرین محاسبات صورت گرفته در سال 2019، جمعیت حاضر در شبکه های اجتماعی مختلف بالغ بر 3 میلیارد نفر هستند، آمارها نشان می‌دهد در هر ثانیه 11 اکانت جدید ایجاد می‌شود و این یعنی در زمانی که شما این متن را مطالعه می‌کنید شاید صدها هزار توییت، ویدئو و محتوا ارسال شده باشد.

این اطلاعات در نهایت یک بیگ دیتا را تشکیل می‌دهند. بیگ دیتا مفهومی است که به تجمع داده‌های ساختار یافته و غیرساختار یافته در سطح اینترنت گفته می‌شود. در اینجا منظور ما از بیگ دیتا، اطلاعات عظیم قابل جمع آوری از شبکه‌های اجتماعی است.

کلمات کلیدی: داده کاوی در فضای مجازی، تحلیل شبکه های اجتماعی با داده کاوی، تحلیل شبکه های اجتماعی با داده کاوی، مفاهیم داده کاوی، انواع داده در داده کاوی، داده کاوی در شبکه های اجتماعی، داده کاوی در شبکه های اجتماعی چیست،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.