دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب مینیاتور و ماندالا

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب مینیاتور و ماندالا

کتاب مینیاتور و ماندالا نوشته‌ی شبنم حکیم هاشمی، پژوهشی درباره‌ی این دو هنر و پیوند و ترکیب‌شان با یکدیگر است. 
در این نوشتار ابتدا با هنر مینیاتور در زمینه‌های نقش، نگاره، فرم و حرکت به همراه تمام ابعاد آن، سپس با ابعاد مختلف هنر ماندالا و در نهایت با تلفیق فرم و حرکت در پیوند این دو هنر آشنا می‌شوید.

در بخشی از کتاب مینیاتور و ماندالا می‌خوانیم:

لغت ماندالا در زبان سانسکریت به معنای دایره است. ماندالاها دوایر کیهان نما هستند، یعنی دایره‌هایی که نمادی از دایره‌های کیهانی‌اند، دایره‌هایی که در کائنات و کهکشان‌ها وجود دارند.

این کلمه از دو قسمت تشکیل شده است: ماندا به معنای ذات یا جوهر، و لا به معنای ظرف دربردارنده. به همین دلیل، ماندالا ظرف جوهر هم معنا می‌دهد.

ماندالا با ویژگی‌ها اصیل خود دربرگیرندهء دایره‌ها و مربع هاست. ماندالا از دایره ه‌های متحدالمرکز تشکیل شده است و یا مربعی است شامل یک دایره یا چندین دایرهء متحدالمرکز. درواقع، اساس بسیاری از ماندالاها از مربع‌ها و دایره‌های هم مرکز ایجاد شده است.

کلمات کلیدی: مینیاتور مدرن، مینیاتور ایرانی قدیمی، معنی مینیاتور، مینیاتور به چه معناست؟؟، مینیاتور چیست، ماندالا دایره ای، تفسیر ماندالا، ماندالا فانتزی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.