دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب فیزیک اولتراسوند و سونوگرافی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب فیزیک اولتراسوند و سونوگرافی

کتاب فیزیک اولتراسوند و سونوگرافی نوشته‌ی سمانه حاجی محمدباقر، برای گستره بزرگی از کاربران مانند رادیولوژیست‌ها و تخصص‌‌های دیگر پزشکی مانند: زنان، زایمان و غیره و همچنین کارشناسان رادیولوژی و دانشجویان زمینه علمی یاد شده قابل کاربرد است.

در بخشی از کتاب فیزیک اولتراسوند و سونوگرافی می‌حوانیم:

موج فراصوت موجی از دسته امواج مکانیکی است که با دو اثر خود بر روی سیستم‌های زنده و غیر زنده، یعنی اثرات گرمائی و اثرات مکانیکی، تاکنون در بسیاری از مطالعات پایه و کاربردی، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. 

اولترا سونوگرافی، یک روش تصویری تشخیصی بر مبنای امواج ماورای صوت است که برای نمایان کردن عضلات و اعضای داخلی بدن، اندازه، ساختمان و پاتولوژی‌های احتمالی آن‌ها به کار می‌رود. سیستم‌های تصویر برداری فراصوتی همه منظوره با کاربرد عمومی یا همان دستگاه ‌های سونوگرافی در سطح بین الملل عناوین مختلفی دارد که بسته به نواحی مورد نظر از بدن، می‌توان به اسکنر‌های فراصوتی شکمی (سونوگرافی شکم)، تجهیزات فراصوتی آرتریوگرافی (سونوگرافی عروق خونی)، تجهیزات فراصوتی آرایه خطی، سیستم‌های فراصوتی داپلر، اسکنر‌های فراصوتی زنان و زایمان (سونوگرافی جنین)، اسکنر‌های فراصوتی سینه (سونوگرافی سینه)، اسکنر‌های فراصوتی کلیوی (سونوگرافی کلیه)، اسکنر‌های فراصوتی اورولوژی (سونوگرافی مثانه) و... اشاره کرد.

این نوع سیستم‌ها بدون استفاده از تشعشع، تصاویر دو بعدی از اکثر بافت ‌های نرم بدن فراهم می‌کنند و بیشتر در بخش تصویربرداری مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، مطب‌ها و موسسات پزشکی جهت تکمیل سیستم‌های دیگر تصویربرداری موجود اعم از سی تی اسکن،‌ام آر آی، رادیوگرافی و...

به منظور معاینه ‌های زنان و زایمان و نواحی مربوطه مورد استفاده قرار می‌گیرند. وجود چنین مزایایی باعث شده فناوری سونوگرافی از آنالوگ به دیجیتال به سرعت انجام شود. به طوری که تصاویر سه بعدی از اندام‌های داخلی بدن یکی از ویژگی‌های این روش در کنار دیگر قابلیت‌های آن نظیر اندازه گیری اندازه گیری طول، سطح و حجم اندام‌ها مورد توجه قرار گیرد. از طرفی ظهور تکنیک داپلر و به‌کارگیری روش‌های کد بندی رنگ در مشاهده‌ی سرعت خون عروق بر روی تصاویر سیاه و سفید و زنده‌ی اندام‌ها سبب افزایش اطلاعات تشخیصی گردیده است. چنین مزیت‌‌هایی به قدر کافی پرجاذبه هستند تا همکاران رادیولوژیست بیشترین وقت و همت خود را مصروف مشاهده تصاویر سونوگرافی و ارائه گزارشات تشخیصی آن نمایند و تفسیر رادیوگرافی آنالوگ و دیجیتال در مرتبه دوم علاقه مندی آنان قرار گیرد.

کلمات کلیدی: نحوه عملکرد دستگاه سونوگرافی، مضرات امواج اولتراسوند، خطرات اولتراسوند، سونوگرافی چیست، کاربرد سونوگرافی، اجزای دستگاه سونوگرافی، دستگاه اولتراسوند، اولتراسوند سونوگرافی چیست، کاربرد اولتراسوند در پزشکی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.