دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب تاملی در اعتقاد به زندگی‌های متوالی - جلد اول: یونان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب تاملی در اعتقاد به زندگی‌های متوالی - جلد اول: یونان

کتاب تاملی در اعتقاد به زندگی‌های متوالی - جلد اول: یونان نوشته‌ی محمد خدادادی، به بررسی دیدگاه فیلسوفان یونانی درباره‌ی روح می‌پردازد.

در فصل نخست این اثر، بررسی اعتقاد به زندگی‌های متوالی در یونان باستان، از قدیمی‌‌ترین زمان شکل‌‌گیری و رواج آن، یعنی از آیین‌ اُرفه‌ای آغاز شده است. در فصل دوم به بررسی این نظریه نزد فیثاغورس و فیثاغوریان پرداخته شده. در فصل سوم آرای امپدکلس در این زمینه بررسی گردیده و در فصل چهارم دیدگاه‌های سقراط و افلاطون در این ‌باره، شرح و تبیین شده است. فصل پنجم این پژوهش، به بررسی دیدگاه‌های فلوطین دربارۀ زندگی‌های متوالی اختصاص یافته است.  

در هر کدام از این فصول، سعی شده که علاوه بر بیان دیدگاه‌های این بزرگان دربارۀ زندگی‌های متوالی، اُمّهات دیدگاه‌های فلسفی ایشان نیز به صورت کوتاه و مختصر بیان شود، تا بدین ترتیب، مخاطبان اثر بتوانند به فضای کلی تفکری این فیلسوفان نزدیکتر شوند و دلایل گرایش این گروه به نظریۀ زندگی‌های متوالی را بهتر درک کنند. سعی بر این بوده که بیشتر، آن دسته از تفکّرات این فیلسوفان مورد توجّه قرار بگیرد که ارتباط بیشتری با مباحثِ هستی‌شناسی و روح‌شناسی ایشان دارد.  

نگارنده می‌پندارد با بررسی و دقیق شدن در آرای این اعاظم فلسفۀ یونان، یعنی: فیثاغورس، امپدکلس، سقراط، افلاطون و فلوطین، تا حدود زیادی، زوایا و خفایای اعتقاد به زندگی‌های متوالی در یونان باستان روشن خواهد شد و این موضوع کمک شایان توجّهی به دلایل و چگونگی ظهور و بروز این نظریه در آرای سایر فیلسوفان و متفکّرانِ تمدن بشری خواهد نمود.

کلمات کلیدی: کتاب زندگی های متوالی، زندگی گذشته چیست، ایا زندگی قبلی حقیقت دارد، تناسخ چیست، آیا تناسخ واقعیت دارد، دلایل اثبات تناسخ، نمونه های تناسخ، اثبات تناسخ،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.