دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب علم کلام و مباحث کلامی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب علم کلام و مباحث کلامی

کتاب علم کلام و مباحث کلامی نوشته‌ی آیدا چهرقانی، به اثبات وجود، صفات، افعال الهی و عقاید دینی می‌پردازد.

مسائلی که در صدر اسلام به وقوع پیوست به ویژه بعد از رحلت پیامبر عظیم‌الشان اسلام باعث ایجاد اختلافاتی اساسی در بحث امامت و جانشینی پیامبر و اصل و فرع دین شد که متعاقب آن فرقه‌های فراوانی به سرکردگی افرادی که یا داناتر بودند یا به نوعی اظهار فضل و برتری می‌کردند نیز پایه گرفت. فرقه‌های فراوان ایجاد شده در صدر اسلام به سبب بی‌بهره بودن از حضور حضرت پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) که به واقع شهر علم  و باب علم بودند و همچنین برای سودجویی و توجیه افعال و اعمال خود نیاز به بحث و جدل بر مسائلی چون ذات و صفات و افعال خدای تعالی، حدوث و قدم، احوال ممکنات از مبدأ و معاد، جبر و تفویض، نبوت و امامت با اقامه ادله منطقی و فلسفی را داشتند که البته این بحث به نتیجه‌گیری و بدعت‌ها و ایجاد تنوع‌های بیشتر در این فرقه‌ها می‌شد.

کلمات کلیدی: علم کلام pdf، مباحث علم کلام، مسائل علم کلام، تاریخ علم کلام، تعاریف علم کلام، موضوع علم کلام، روش علم کلام، علم کلام جدید،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.