دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب حمل و نقل شهری و محیط زیست؛ مسائل، گزینه‌ها و تجزیه و تحلیل سیاست

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب حمل و نقل شهری و محیط زیست؛ مسائل، گزینه‌ها و تجزیه و تحلیل سیاست

هدف کتاب حمل و نقل شهری و محیط زیست؛ مسائل، گزینه‌ها و تجزیه و تحلیل سیاست نوشته‌ی سودحاکار یدلا، کمک به سیاست‌گذاران با پیشنهاد و ارائه یک چارچوب سیاست‌گذاری جدید برای ادغام پایداری و کاهش تغییر آب و هوا در برنامه‌ریزی شهری است.

این کتاب مشکلات حمل و نقل شهری را با شناسایی جایگزین‌های بالقوه، موانع اجرای آن‌ها، سیاست‌ها برای اجرای آن‌ها و تجزیه و تحلیل مقایسه‌ای رویکردهای مختلف برنامه‌ریزی همچون رویکرد کاهش آلودگی محلی و رویکرد کنترل انتشار جهانی مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین این کتاب بعد پایداری محیطی را در نظر می‌گیرد و یک چارچوب سیاست‌گذاری جدید و کارآمدتر را پیشنهاد می‌کند. چنین چارچوبی به طراحان شهری و حمل و نقل و سیاست‌گذاران کمک زیادی خواهد کرد.

به عبارت دیگر این کتاب، در تلاش خود برای ایجاد یک چارچوب سیاست‌گذاری که کارآمدتر است، سه روش مختلف برای اولویت‌بندی گزینه‌ها (موانع و معیارهای سیاست‌گذاری) ارائه می‌دهد. فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)، تصمیم‌گیری گروهی چند معیاره با فرآیند مشاوره چند سهام‌دار و تحلیل چند معیاره در موارد ذکر شده با کاربر و وزن متمایز بر اساس سهم بالقوه در رسیدن به هدف. مطالعات موردی شامل این سه رویکرد می‌شوند که می‌تواند به شما در درک روش‌شناسی کمک کنند.

فصل اول این کتاب شامل: شروع با برنامه‌ریزی پایه و نیاز به نگاه به اصول پایداری. فصل دوم: به بررسی گرایش‌های حمل و نقل شهری می‌پردازد. فصل سوم: مشکلات در ارائه خدمات به خاطر تغییر پویایی شهری تحلیل شده‌اند و اثرات محیطی و حمل و نقل شهری در این بخش ارائه شده‌است.

 فصل چهارم: همه گزینه‌های جایگزین مربوط به شمول محیطی در حمل و نقل را نشان می‌دهد و یک روش برای ارزیابی جامع با استفاده از پتانسیل صرفه‌جویی در انرژی، پتانسیل کاهش انتشار آلاینده‌ها و قابلیت دوام اقتصادی در عملیات چرخه عمر ارائه می‌دهد. فصل پنجم: مشکلات ارتقای سیستم حمل و نقل غیر موتوری (پیاده روی و دوچرخه سواری)، را شناسایی می‌کند که می‌تواند مشارکت‌های ستودنی را در برابر پایداری محیط زیست و عدالت اجتماعی ایجاد کند.

 فصل ششم: موانع اجرای سیستم حمل و نقل غیر موتوری (پیاده روی و دوچرخه سواری) و دیگر جایگزین‌های پاک‌تر مانند سوخت‌های پاک و فن‌آوری‌های جایگزین را شناسایی می‌کند. این موانع با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی محبوب (AHP) اولویت‌بندی شده‌اند، به طوری که تصمیم گیرنده بتواند به راحتی مجموعه‌ای از موانعی را که باید مورد توجه قرار گیرد انتخاب کند.

فصل هفتم: معیارهای سیاست‌گذاری را شناسایی می‌کند که برای حذف موانع برای اجرای سیستم حمل و نقل غیر موتوری (پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری) و دیگر جایگزین‌های پاک‌تر در حمل و نقل ضروری هستند. این معیارهای سیاست‌گذاری با استفاده از دو روش متمایز آنالیز چند معیاره، اولویت‌بندی شده‌اند.

فصل هشتم : تمامی ابزارهای نظارتی و اقتصادی را نشان می‌دهد که می‌توانند برای پایداری حمل و نقل شهری به کار روند. چنین ارائه بیشتر به وسیله مثال‌های مختلف از سراسر جهان افزایش می‌یابد. به منظور ادغام نگرانی‌های زیست‌محیطی در برنامه‌ریزی حمل و نقل شهری، تلاش شده است تا یک مدل بهینه‌سازی پویا با محدودیت‌های زیست محیطی و انتشار کربن ایجاد شود. فصل نهم: مدل بهینه‌سازی را برای تجزیه و تحلیل هزینه‌های کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و استراتژی‌های کنترل انتشار آلاینده‌ها و استراتژی‌های کنترل انتشار جهانی اعمال می‌کند.

کلمات کلیدی: حمل و نقل شهری+pdf، حمل و نقل پایدار+pdf، اثر حمل و نقل بر محیط زیست شهری، حمل و نقل pdf، حمل و نقل شهری چیست، حمل و نقل سبز pdf، شبکه حمل و نقل شهری،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.