دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب بهشت وصال: بررسی آثار تربیتی، اجتماعی و فرهنگی نماز

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب بهشت وصال: بررسی آثار تربیتی، اجتماعی و فرهنگی نماز

کتاب بهشت وصال: بررسی آثار تربیتی، اجتماعی و فرهنگی نماز نوشته‌ی حمید وارسته، به ترویج فرهنگ نماز و نمازگزاری می‌پردازد.

وقتی بهارِ نماز است، خزان افسردگی چرا؟! وقتی با نماز به معراج می‌توان رفت، تن سپردن به چاه تیره‌ی کسالت چرا؟! نماز نور چشم پیامبر اکرم (ص)، ستون دین و استوارترین تکیه‌گاه و یادآور راه و مقصد است.

در بخشی از کتاب بهشت وصال: بررسی آثار تربیتی، اجتماعی و فرهنگی نماز می‌خوانیم:

قرآن کتابی است که کلمات آن بیانگر اسرار هستی است. یکی از مسائل قابل توجه در آن، مسئله تسبیح موجودات و اشیاست. با توجه به اینکه تسبیح و عبادت موجودات بر حیات آن‌ها استوار است، پس تمام موجودات دارای نوعی حیات در حد اقتضای وجود خود هستند و این مسئله در علوم عقلی و عرفانی اسلام امری اثبات شده است.

امام خمینی رحمه الله در مقام استاد برجسته در علوم برهانی و عرفانی در مورد تسبیح موجودات می‌فرماید:
... در مدارک ائمه برهان و قلوب اصحاب عرفان به ظهور پیوسته که تمام دائره وجود _ بمُلکِها و ملکوتها و قَضّها و قضیضها _ حیات شعوری ادراکی حیوانی بل انسانی دارند و حامد و مسبح حق تعالی از روی استشعار و ادراکند و در فطرت تمام موجودات _ خصوصاً نوع انسانی _ خضوع در پیشگاه مقدس کامل و جمیل علی الاطلاق ثبت و ناصیه آن‌ها در آستانه قدسش بر خاک است. 

کلمات کلیدی: نماز، اهمیت نماز، نماز خواندن، بهشت، تحقیق اهمیت نماز، اهمیت نماز در زندگی، اهمیت نماز چیست، اهمیت نماز در قرآن، اهمیت نماز اول وقت در روایات، اهمیت نماز در روایات، اهمیت نماز در اسلام، نماز در زندگی، نماز در قیامت، عاقبت بی نماز در قیامت، فواید نماز در زندگی، نماز در زندگی امروزی، آثار و برکات نماز در زندگی، عذاب ترک نماز، عاقبت جوان بی نماز پس از مرگ، مجازات کسانی که نماز نمی‌خوانند، دانلود کتاب احکام نماز pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.