دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب راه‌اندازی سرور با FreeBSD

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب راه‌اندازی سرور با FreeBSD

کتاب راه‌اندازی سرور با FreeBSD نوشته‌ی محمد عابدینی، نحوه‌ی به کار انداختن سرویس‌ها و سرورهای شبکه را با زبانی ساده و کاربردی برای مهندسین شبکه، آموزش می‌دهد. تلاش نویسنده در ارایه‌ی این مطالب دقت در پیاده‌سازی کامل کدها، دستورات و عملکرد درست سرویس‌ها است.

در بخشی از کتاب راه‌اندازی سرور با FreeBSD می‌خوانیم:

در بعضی از موارد نیاز می‌شود که دسترسی کاربر وارد شده از طریق ftp را برروی یک شاخه خاص محدود کنید، این امر به این خاطر است که زمانی که کاربر محلی از طریق سرویس ftp به سیستم وارد می‌شود می‌تواند در همه شاخه‌ها و پوشه‌ها گشت و گذار کند و از زمان ls برای مشاهده لیست فایل‌ها و غیر استفاده کند.

برای محدود کردن این دسترسی فایل دیگری باید ایجاد کنید که به صورت پیش فرض در سیستم وجود ندارد و باید ایجاد شود. نام این فایل ftpchroot است که در شاخه / etc باید ایجاد شود. این فایل توسط برنامه Ftpd در زمان شروع یک ارتباط ftp خوانده می‌شود البته بعد از زمانی که کاربر در سیستم با نام کاربری و رمز عبور درست وارد شد.

هر خط در این فایل به یک کاربر و یا گروه خاصی مربوط می‌شود، اگر نام کاربر و یا گروهی که کاربر به آن تعلق دارد وارد سیستم شما و با خطی در این فایل منطبق شود شاخه root کاربر به شاخه‌ای که در مقابل نام کاربر در این فایل نوشته شده است بر کاربر اعمال می‌شود.

کلمات کلیدی: آموزش سرور pdf، کتاب آموزش freebsd، دانلود آموزش freebsd، freebsd چیست، کاربرد freebsd، چرا freebsd بهتر است، راه اندازی سرور، آموزش ساخت وب سرور، آموزش ساخت وب سرور در شبکه، ftp سرور، ساخت وب سرور، وب سرور، آموزش شبکه، کتاب شبکه، کتاب شبکه های کامپیوتری، دانلود کتاب شبکه های رایانه ای، کتاب آموزش شبکه های کامپیوتری، آموزش شبکه های رایانه ای، شبکه های کامپیوتری،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.