دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب بیماری‌های کودکان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب بیماری‌های کودکان

کتاب بیماری‌های کودکان از مجله ویستا به بررسی بیماری و مشکلات مختلفی که برای کودکان رخ می‌دهد به صورت کامل و جامع می‌پردازد.

در بخشی از کتاب بیماری‌های کودکان می‌خوانیم:

بیشتر از نیمی از نوزادان طبیعی و سالم در چند روز اول زندگی در پوست صورت خود به رنگ زرد پیدا می‌کنند. اگر کودک شما چنین است، احتمالا چیز نگران‌کننده‌ای نیست ولی مخصوصا اگر شکم و یا پاهای کودک زرد به نظر می‌رسد باید آن را به پزشک خود نشان دهید. اگر کودک شما به وقت طبیعی متولد شده است در هفته اول احتمالا نظیر یک فرشته لپ صورتی به نظر می‌آید. ولی اگر زودتر از موقع به دنیا آمده باشد، ممکن است کمی بیشتر طول بکشد تا پوستش صورتی رنگ بشود.

چه چیزی باعث آن می‌شود؟

زردی در یک کودک سالم زمانی اتفاق می‌افتد که سطح بیلی روبین در خون بالا می‌رود. بیلی روبین ماده شیمیایی است که در اثر تخریب طبیعی سلول‌های قرمز پیر تولید می‌شود. نوزادان سطح بیلی روبین بالاتری دارند چون تعداد گلبول‌های قرمز حامل اکسیژن در آن‌ها زیادتر است و کبد جوان آن‌ها نمی‌تواند بیلی روبین اضافی را متابولیزه کند. هر چه سطح بیلی روبین بالاتر از نرمال می‌رود، زردی از سر به پائین به سمت گردن و سپس به قفسه سینه پیش می‌رود تا اینکه در موارد شدید نهایتا به پنجه پا می‌رسد. این نوع زردی که اصطلاحاً فیزیولوژیک نامیده می‌شود برخلاف انواع نادر و شدیدتری که به دلیل بیماری کبدی یا ناسازگاری خونی با مادر ایجاد می‌شود معمولا خطری برای سلامت شیرخواران سالم و رسیده (نه ماهه متولد شده) محسوب نمی‌شود.

شیوع زردی در نوزادان چقدر است؟ 660 درصد نوزادان رسیده، روز دوم یا روز سوم پس از تولد دچار زردی می‌شوند که پس از یک هفته زردی آن‌ها ناپدید می‌شود. در 80 درصد نوزادان نارس نیز که دچار زردی شده‌اند پس از تولد علائم از بین می‌روند. اگر کودک شما مبتلا به زردی به نظر می‌رسد ممکن است پزشک انجام آزمایشاتی را برای اندازه‌گیری سطح بیلی روبین در خون و تشخیص ضرورت درمان پیشنهاد نماید.

کلمات کلیدی: بیماری های کودکان، دانلود کتاب بیماری های کودکان، انواع بیماری های نوزادان، کتاب بیماری های شایع کودکان، بیماری های شایع کودکان pdf، انواع بیماری کودکان، بیماری عفونی حاد کودکان، انواع حساسیت پوستی در کودکان،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.