دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب روش تحقیق و پروپوزال نویسی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب روش تحقیق و پروپوزال نویسی

کتاب روش تحقیق و پروپوزال نویسی نوشته‌ی جواد کرمخانی، به بررسی و معرفی انواع روش تحقیق و مراحل روش تحقیق می‌پردازد.

تحقیق علمی در لغت به معنای درست کردن، رسیدن، تحقیق، رسیدگی، بررسی، مطالعه، حقیقت و واقعیت است. تحقیق از نظر روش‌شناسی عبارت است از کاربرد روش‌های علمی در حل یک مسأله یا پاسخ‌گویی به یک سوال تحقیق یعنی تجزیه و تحلیل و ثبت عینی و سیستماتیک مشاهدات کنترل شده که ممکن است به پروراندن قوانین کلی اصول یا نظری‌های بینجامد و به پیش‌بینی یا احتمالا به کنترل نهایی رویدادها منتج شود. منظور اصلی تحقیق علمی شناخت پدیده‌های طبیعی و کشف روابط میان آن‌هاست.

در بخشی از کتاب روش تحقیق و پروپوزال نویسی می‌خوانیم:

انواع طرح تحقیق
تنظیم برنامه یا طرح تحقیق انجام برنامه مدون پیاده‌سازی نتایج ناشی از تحقیق است که ۳ بخش اصلی فرایند تحقیق (تبیین مسأله - فرضیه‌سازی - جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها) را پوشش می‌دهد و هر یک از این بخش‌ها شامل مراحل مقدماتی متفاوتی است البته در تنوع ساختاری مذکور دیدگاه‌های مختلفی مطرح می‌باشد.

در فرایند خطی تحقیق بعد از بیان مسأله و مفهوم سازی و تدوین طرح تحقیق انتخاب واحدهای مورد مطالعه در نمونه‌گیری‌ها و نیز انتخاب روش‌ها جمع آوری داده‌ها متعاقبا تجزیه و تحلیل آن‌ها، و نهایتا گزارش و انتشار آن به مفهوم مستند سازی مراحل مذکور متقلا و به تفکیک شکل می‌گیرد. اتخاذ هرگونه زیر ساخت و معماری در فرآیند تحقیق صرفا متناسب و با هدف جلوگیری از اتلاف نیروها و سرمایه‌ها صورت می‌گیرد. پس از تعیین و تنظیم موضوع تحقیق پژوهشگر باید در فکر انتخاب روش تحقیق باشد. انتخاب روش تحقیق، بستگی به اهداف و ماهیت موضوع پژوهش و امکانات اجرایی آن دارد. انتخاب نوع روش تحقیق بستگی به شاخص‌های موجود در تحقیق دارد. این شاخص‌ها عبارتند از:

الف - ماهیت موضوع تحقیق و به عبارتی ماهیت و کیفیت سوأل‌ها و اهداف مورد بررسی
ب - چگونگی وسعت دامنه و گستردگی موضوع تحقیق
ج - چگونگی روش گزینش نمونه
د - چگونگی کنترل و باز‌بینی محیط پژوهش و متغیرهای مورد مطالعه
ه - چگونگی روش جمع‌آوری اطلاعات و چگونگی بهره‌وری از روش‌های آماری جهت بررسی اطلاعات
ز- معیارهای اخلاقی و انسانی ناظر بر موضوع تحقیق

هر یک از روش‌های یاد شده بالا ترکیبی از آن‌ها، می‌توانند در تعیین روش تحقیق دخیل باشند. تحقیقات به لحاظ نوع داده‌ها و تحلیل آماری آن‌ها به ۳ سطح تقسیم می‌شوند:

سطح نخست: تحقیقات سطحی یا توصیفی
سطح دوم: تحقیقات هم‌بستگی یا نیمه عمیق و هم‌خوانی
سطح سوم: تحقیقات عمیق مانند تحقیقات آزمایشی (تجربی) علی یا پس از وقوع - تداومی و مقطعی موردی و زمینه‌ای

به عبارتی تحقیقات علمی را بر اساس چگونگی بدست آوردن داده‌های مورد نیاز به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود:

۱- تحقیق توصیفی (غیر آزمایشی)
۲- تحقیق آزمایشی
٣- سایر روش‌های تحقیق

کلمات کلیدی: روش تحقیق، پروپوزال نویسی، پروپوزال نویسی چیست، مراحل روش تحقیق، تعریف روش تحقیق علمی، روش تحقیق چیست، مراحل نوشتن تحقیق، تعریف روش تحقیق، روش تحقیق توصیفی تحلیلی، تعریف روش تحقیق،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.