دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF ماهنامه نجومی ساروس - شماره 26

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی ماهنامه نجومی ساروس - شماره 26

در ماهنامه نجومی ساروس - شماره 26 می‌خوانید:

چند ماه پیش، خبر مرگ نابه هنگام زنی جوان بر اثر سرطان دنیا را به سوگ نشاند. آن زن «مریم میرزاخانی» بود؛ نابغه‌ای در دنیای ریاضیات و اولین زن برنده‌ی مدال فیلدز که در ریاضیات جایزه‌ای هم‌رده‌ی نوبل محسوب می‌شود. خاموش شدن ناگهانی آن همه زندگی و نبوغ باورکردنی نبود. دستاوردهای مریم در زندگی کوتاه چهل ساله‌اش شاید به اندازه‌ی چند قرن پژوهش و مطالعه‌ی ریاضی‌دانان دیگر ارزش داشته باشد. اما پس از مرگش جنبه‌های دیگری از زندگی او نیز مورد توجه قرار گرفت؛ از حادثه‌ی تلخی که در دوران دانشجویی از آن جان سالم به در برده بود گرفته تا نقش او به عنوان مادر یک دختر خردسال. شرح زندگانی‌اش یک شبه به افسانه‌ای کوتاه و غم‌انگیز تبدیل شد. تبدیل به سلبریتی‌ شد که بسیاری دختران مایلند در آینده شبیه به او باشند و والدین در آرزوی داشتن فرزندی موفق چون او هستند.

اما جادوی واقعی زندگی مریم چه بود؟ مرگ غم‌انگیزش؟ زندگی شخصی پر فراز و نشیبش؟ نبوغی که در ریاضیات داشت؟ آیا بدون هر یک از این‌ها باز هم به چشم ما همان «مریم میرزاخانی» می‌آمد؟

در پی این پرسش‌ها، سیل علامت‌های سؤال سرازیر شدند. آیا هاوکینگ بدون بیماری ALS هاوکینگ می‌شد؟ یا اینشتین بدون سبیل‌هایش سلبریتی به حساب می‌آمد؟

و این‌چنین بود که جست‌وجو برای یافتن پاسخ را آغاز کردیم...

در پرده دوم این شماره از ساروس، درباره سلبریتی علمی حرف می‌زنیم، دلایل و اتفاقاتی که باعث می‌شود تا یک دانشمند در جامعه محبوبیت بسیار زیادی را کسب نماید. علاوه بر پرده دوم، مطالب متنوع بخش‌های دیگر ساروس 26 را نیز می‌توانید با دانلود رایگان این نشریه، مطالعه نمایید.

کلمات کلیدی: نجوم، عکس های نجومی، حیات در کیهان، فضاتوگراف، مجله علمی ساروس، دانلود مجله نجوم، دانستنی های نجوم،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.