دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب شیوه‌نامه تدریس نقاشی دوم و سوم دبستان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب شیوه‌نامه تدریس نقاشی دوم و سوم دبستان

مجموعه کتاب شیوه‌نامه تدریس نقاشی دوم و سوم دبستان نوشته علیرضا قالیجاری به آموزش تکنیک‌ها و روش‌های تدریس نقاشی برای پایه دوم و سوم دبستان پرداخته است و امید است برای مربیان و معلمین گرامی مفید باشد.

دنیای کودکان سرشار از ناگفته‌هایی است که وقتی کودک آن را به زبان می‌آورد و یا بر روی کاغذ ترسیم می‌کنند واقعاً شگفت‌زده خواهیم شد. این تخیلات از ذهن خلاقانه کودکان سرچشمه می‌گیرد کودکان دارای قدرت تخیل بسیار بالایی هستند طوری که یکی از پژوهشگران درزمینهٔ کودکان عنوان می‌کند که 98 درصد کودکان تخیلاتی در حد نبوغ دارند.

قبل از شروع به بحث آموزش نقاشی بایستی بدانید که مراحل نقاشی کودکان 4 مرحله است که به شرح زیر بیان می‌شود:

-1مرحله خط‌خطی
2- ماندلا
3- شفاف‌بینی
4- واقع‌گرایی

ما از مرحله خط‌خطی و ماندلا می‌گذریم و بر روی مرحله شفاف‌بینی که بچه‌های سنین 8 و 9 سال است می‌پردازیم. در این مرحله کودکان خط‌خطی‌های خود را دوباره بازنمایی می‌کنند و تلاش دارند نقاشی‌های خود را واضح‌تر ترسیم کنند در این دوره کودکان چون خواندن و نوشتن را فراگرفته‌اند تلاش می‌کنند نوشته را در نقاشی خود استفاده کنند. در این مقطع سنی کودکان تلاش زیادی می‌کنند که توقعات خود و مربی را برآورد سازند که گاهی مواقع کودک به خاطر همین روحیه و نتوانستن دچار مشکل عدم اعتمادبه‌نفس می‌شود.

کودکان اغلب در این سن تلاش دارند به واقعیت بیشتر نزدیک شوند و تعداد کمی اشکال را به‌صورت نماد به کار می‌برند ولی تلاش می‌کنند جزئیات را به آن بیفزایند باید توجه داشته باشی که در این سن نقاشی کودکان صدر در صد به واقعیت نزدیک نیست و شما نباید از آن‌ها ایراد بگیرید. سعی کنید شرایط را طوری فراهم کنید تا کودک به‌راحتی و آرامش نقاشی بکشد چون کودک در این سن با محیط اطراف خود ارتباط بیشتری برقرار می‌کند.

کلمات کلیدی: آموزش نقاشی کودکان، آموزش نقاشی، تدریس نقاشی، تکنیک های نقاشی،

  • به دلایل قانونی لینک دانلود این کتاب حذف شده است
کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.