دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب احادیث امام جواد (ع)

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب احادیث امام جواد (ع)

کتاب احادیث امام جواد (ع) اثری از عزیز باقریار که شامل 105 حدیث از امام جواد (ع) است. محمد بن علی بن موسی مشهور به امام جواد و امام محمدتقی، امام نهم شیعیان اثناعشریاست. کنیه او ابوجعفر ثانی است. او در سال ۱۹۵ قمری در مدینه به دنیا آمد، ۱۷ سال امامت کرد و در سال ۲۲۰ ق در ۲۵ سالگی به شهادت رسید. در میان امامان شیعه، وی جوان‌ترین امام در هنگام شهادت بوده است.

کودکی امام جواد در هنگام شهادت پدرش، سبب شد تا شماری از اصحاب امام رضا (ع)، در امامت او تردید کنند؛ برخی، عبدالله بن موسی را امام خواندند و برخی دیگر به واقفیه پیوستند، اما بیشتر آنان امامت محمد بن علی (ع) را پذیرفتند. ارتباط امام جواد با شیعیان بیشتر از طریق وکلا و نامه‌نگاری انجام می‌گرفت.

در دوره امامت جوادالائمه، فرقه‌های اهل حدیث، زیدیه، واقفیه و غلات فعالیت داشتند. امام جواد شیعیان را از عقاید آنان آگاه می‌کرد و از نمازخواندن پشت سر آن‌ها نهی و غالیان را لعن می‌نمود.

مناظرات علمی امام جواد (ع) با عالمان فرقه‌های اسلامی در مسائل کلامی همچون مقام شیخین و مسئله‌های فقهی مانند حکم قطع کردن دست دزد و احکام حج، از مناظرات معروف امامان معصوم است.

چندین حدیث از امام جواد (ع) به شرح زیر است:

امام جواد علیه‌السلام: هر کس قبر عمّه‌ام حضرت معصومه علیه‌السلام را در قم زیارت کند، بهشت پاداش او است
امام جواد علیه‌السلام: اعتماد به خدا بهاى هر چیز گران‌بها است و نردبانى به‌سوی هر بلندى.
امام جواد علیه‌السلام: مؤمن به توفیق از جانب خدا، پنددهنده‌ای از درون خویش و پذیرش خیرخواهىِ آن‌که خیرخواه اوست، نیازمند است.
امام جواد علیه‌السلام: شتاب مکن تا برسى یا نزدیک شوى.

کلمات کلیدی: دانلود کتاب حدیث، حدیث، اهل البیت، احادیث شیعیان، احادیث حضرت جواد، حدیث از حضرت جواد، احادیث امامان،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.