دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF ماهنامه فرهنگی - اقتصادی فکروفن - شماره 13

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی ماهنامه فرهنگی - اقتصادی فکروفن - شماره 13

شماره 13 ماهنامه فرهنگی - اقتصادی فکروفن (دی 1395)

 پرونده ویژه : فرهنگ پوشش و صنعت پوشاک

دیگر مطالب:

- چگونه یک ایده طراحی کنیم؟

- 7چیزی که در هنگام بارش فکری نباید به زبان بیاورید

-در ستایش تفکر انتقادی

-دولت های پس از انقلاب نگاه توسعه ای به اقتصاد نداشته اند

-سینمای ایران از ضعف در اکران رنج می برد

-نظام آموزشی ما یخ زده است

سخن سردبیر:

چالز هنری اعتقاد دارد که: «هیجان انگیز‌ترین موضوع  در مورد آینده این است که می توانیم آن را شکل دهیم»
افراد موفق و زیادی را می شناسیم که فقط با سرمایه ای به نام «ایده» توانسته‌اند برای خود کسب و کار موفقی را راه بیاندازند.
ایده های بزرگ و کارساز از انسان‌هایی تراوش کرده که از جنس خودمان هستند، آنها نه از مریخ آمده اند و نه از خونی رنگین تر برخوردار بوده اند.
هر انسانی در هر نقطه ای از کره زمین می تواند در ذهن خود صاحب ایده‌هایی بزرگ باشد، اما متاسفانه امروزه به هر دلیلی انسانهایی که از ثروت و قدرت دستشان کوتاه است با مرگشان ایده‌هایشان نیز دفن خواهد شد.
در سال 1984 یک کنفرانس چهار روزه تحت عنوان TED  که مخفف سه کلمه Technology و Entertainment ، Design می‌باشد در کالیفرنیا تاسیس شد که موسس آن Richard Saul Wurman  بود و سپس سمینارهای دوره‌ای آن از سال 1990 شکل گرفت، مجموعه TED  یک سازمان غیر انتفاعی است که به «گسترش ایده های ارزشمند» اختصاص داده شده است.
کنفرانس تد هر تابستان (همزمان با کنفرانس تد اکتیو و تد گلوبال ) برگزار می گردد. در انگیزه تد شعار «گسترش ایده‌های ارزشمند» می درخشد. این ها همان ایده هایی هستند که توسط تد به اشتراک گذاشته شده و پیاده سازی می‌گردند تا جهان را تغییر دهند.
سازمان مرکزی گروه تد با 90 نفر در بخش مرکزی در ونکوور کانادا و نیویورک آمریکا قرار دارد.
فرهنگ فارسی معین معادل های: « اندیشه،  فکر،  عقیده،  تصور و رای» را برای واژه «ایده» آورده است.
بحث ایده که می شود ناخودآگاه فکرمان به ایده برای راه اندازی یک کسب و کار می رود، درست است که کاربرد کلمه ایده برای حوزه کسب و کار و موفقیت استفاده بیشتری از دیگر حوزه ها دارد و در مورد دیگر حوزه ها از کلماتی مانند «اندیشه»، «پندار» استفاده می شود، اما دقیقا چیزی که ما به دنبال آن هستیم «ایده» دادن در مورد مسائل و حوزه ها و نظام های مختلف است،(چیزی شبیه به رویکرد موسسه تد) دادن پاسخ های جدید و نو به سوالات جدید و نو که این همان « ایده» است. در این بستر به دنبال ایجاد فضایی برای بیان اندیشه و پندارهایی حتی کوچک هستیم تا با یاری اندیشمندان و صاحب ایده هایی بتوانیم گپ‌و گفت هایی نو داشته باشیم. سخن‌هایی که شالوده ی آن چیزی نیست جز ایده هایی بکر در مورد موضوعات متفاوت.
اگر قبول داشته باشیم که ایده از تفکر و فکر می آید، معیار اعتبار‌دهی نشریه به ایده های انسان ها و افراد است،  به همین دلیل است که ما صرفا به دنبال سوال و جواب کردن مسئولین و مدیران دولتی نیستیم،  زیرا اگر آنها ایده هایی عملیاتی داشته باشند یا در سازمان خود آن را پیاده می کنند و یا صاحب ایده ای نیستند و به واسطه هایی که شما خود بهتر می دانید پای به عرصه مسئولیت و مدیریت کشور گذاشته اند،  البته این مورد دوم است که به اعتقاد نگارنده در اکثر سازمان های دولتی جریان دارد. 
در کنار مبحث مطرح شده نام نشریه را در نظر بگیرید که از ترکیب دو کلمه «فکر» و «فن» تشکیل شده است، اندیشه‌هایی هم که به دنبال آن هستیم قرار است از فکر ( بخوانید ‌ایده) ‌سر چشمه بگیرد و سپس به «فن» درآید تا در نهایت به پاسـخی:  نو، کلیـدی و عملیـاتی،  دست پیدا کنیم و این نتیجه حاصل نمی‌شود مگر با شما اندیشمندان گرامی که قرار است زین پس همراه «فکر‌و‌فن» باشید.پس دست به کار بشوید و اگر ایده هایی برای حل مشکلات و معضلات ایران زمین دارید به تحریریه «فکرو فن» بپیوندید.
به قول "جورج برنارد شاو": "‌اگر شما یک سیب داشه باشید و من هم یک سیب و سیب ها را با هم عوض کنیم آنگاه همچنان هر دو یک سیب داریم، اما اگر شما یک ایده داشته باشید و من هم یک ایده زمانی که ایده هایمان را عوض کنیم، آنگاه هرکدام از ما دو ایده داریم."

کلمات کلیدی: دانلود شماره 13 ماهنامه فکروفن، اقتصاد ایران، دانلود مجله فکر و فن، ماهنامه فکر و فن،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.