دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب فرزندآوری در سبک زندگی اسلامی

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب فرزندآوری در سبک زندگی اسلامی

کتاب فرزندآوری در سبک زندگی اسلامی نوشته‌ی مسلم شوبکلائی، به مسئله‌ی کنترل جمعیت از جهات گوناگون می‌پردازد.

بحران‌های ناشی از کثرت جمعیت و کمبود امکانات مادی و معنوی برخی را واداشته تا بر این ایده تکیه زنند که تنها راه نجات بهره‌گیری از روش‌های کنترل و در نتیجه کاهش رشد جمعیت است و از سویی دیگر، گروهی نه تنها افزایش جمعیت را موجب به وجود آمدن چنین بحران‌هایی در جهان نمی‌دانند بلکه آن را عامل اصلی پیشرفت و توسعۀ مادی و معنوی جامعه در عرصه‌های گوناگون می‌شمارند.

در بخشی از کتاب فرزندآوری در سبک زندگی اسلامی می‌خوانیم:

دیوار کاهگلی کوچه منفذی برای گریز ندارد و تاریکی وهم‌آلود آن ترسی ژرف را تا ناخودآگاهم می‌کشانَد. صدای جیغ زنی هوای شرجی شب را می‌شکافد و پیش می‌آید. دلم می‌خواهد جیغ بکشم در امتداد همان صدا و امواجش را بفرستم سمت کوچۀ پشتی، به اندرونی خانۀ مش‌حبیب، تا کنار بستر زنش که در حال زاییدن است. قرار است پنجمین فرزند مش‌حبیب به زودی سر برآورد. اما او ذوق چندانی ندارد. فرزند پنجم هم دختر است. آن سه دختر را که پس انداخت، مش‌حبیب تهدید کرد: اگر چهارمی دختر باشد، می‌اندازدش در دل بیابان پیش گرگ‌ها. از قضا پسر بود، پسری افلیج. دختر بودن خود موهبتی است؛ از پسر افلیج بودن که بهتر است! اما من[!] این وقتِ شب ویلان کوچه‌ شده‌ام تا نویدِ زاییده شدن فرزندم را بشنوم. قرار است نوزاد دختر را در قنداق به من بسپارند؛ چند سالی است ازدواج کرده‌ام، اما فرزندی ندارم.

کلمات کلیدی: کاهش فرزندآوری، فرزندآوری در ایران، تعریف فرزندآوری، فرزندآوری در اسلام، ازدواج، راهنمای ازدواج، انتخاب همسر، راهنمای تشکیل خانواده، تکثیر نسل، فرزندآوری،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.