دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب آموزش گام به گام html5

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب آموزش گام به گام html5

آموزش برنامه نویسی وب HTML5

اچ‌تی‌ام‌ال۵ (HTML5)، به عنوان نسخه جدید زبان نشانه‌گذاری ابرمتن برای ایجاد صفحات وب گسترش داده شده‌است. اولین بار در ژوئن ۲۰۰۴ بحث برای ایجاد نسخه جدیدی از زبان نشانه گذاری اچ‌تی‌ام‌ال آغاز شد و در فوریه ۲۰۱۰ نسخه‌های تقریبا نهایی، از این استانداردها ایجاد شدند. در اچ‌تی‌ام‌ال۵ بحث اصلی ایجاد استانداردهایی برای وب چندرسانه‌ای است. استانداردهایی جدید که شامل قابلیت‌هایی شبیه پخش پرونده‌های ویدیویی و کشیدن و رها کردن که قبل‌ها به افزونه‌هایی مانند ادوبی فلش، مایکروسافت سیلورلایت و گوگل گیرز وابسته بودند.

اچ‌تی‌ام‌ال 5، عنصرها و صفت‌های تازه‌ای معرفی می‌کند که کاربردهای وب‌سایت‌های امروزی را پاسخ می‌دهند. ارایه ی عنصر <nav> به عنوان عنصری برای بخش ناوبری سایت به جای کاربردهای عمومی عنصرهایی چون (<div>) و (<span>) یکی از آن‌ها است. افزوده شدن عنصر <footer> برای ارجاع به پانوشت‌ها یا خطوط پایانی کدهای اچ‌تی‌ام‌ال؛ و عنصر <audio> یا <video> به جای عنصر <object> از دیگر دگردیسی‌های این ویرایش است. همچنین در این ویرایش، برخی از عنصرهای اچ‌تی‌ام‌ال 4/01 مانند عنصرهای <font> و <center>، به کلی منسوخ و کنار گذاشته شده اند که تنها برای تعیین نوع و نحوه ی نمایش محتوای اشان به کار می‌رفتند و وظیفه ی آن‌ها بر دوش شیوه‌نامه‌های آبشاری (CSS) نهاده شده است.لازم به ذکر است که این ورژن همراه با CSS3 میتوانند به راحتی جای jquery را در ساخت گالری و اسلاید شو ها و افکت های دیگر گالری مانند پر کنند.

کلمات کلیدی: آموزش html، HTML5، طراحی سایت، آموزش ساخت قالب وب، اچ تی ام ال 5، زبان نشانه‌گذاری، ساخت صفحات وب، آموزش اچ تی ام ال، آموزش سریع طراحی سایت، کتاب آموزش جامع html،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.