دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب معرفت شناسی و فلسفه علم‎

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب معرفت شناسی و فلسفه علم‎

فهم و ارزیابی بینشها، مواضع و روش های گوناگون سیاسی و اجتماعی موجود بدون شناخت و فهم مبانی معرفت شناختی و فلسفی آنها در یک نگرش سیستمی، و سنجش انتقادی و مقایسه ای آنها، ممکن نیست. کما اینکه تولید نظریه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کارآمد و راهگشا نیز نیازمند روش درست شناسایی و فلسفه ای واقع بینانه می باشد. در راستای پاسخگویی به این ضرورت، مجموعه پژوهشی ”فلسفه تطبیقی” را، که شامل چهار دفتر در زمینه های معرفت شناسی، هستی شناسی، جامعه شناسی و انسان شناسی است، در دست نگارش دارم که هم اکنون نخستین دفتر آن بنام ”معرفت شناسی و فلسفه علم” به نشر اینترنتی می رسد. معرفت شناسی مقدمه ضروری کلیه مباحث علمی و فلسفی است؛ تا هنگامی که کارکرد ذهن در شناخت محیط پیرامون خود را درست نشناسیم نه می توانیم فلسفه ای واقع بینانه داشته باشیم و نه به سنجش و ارزیابی واقع بینانه نظریه ها توانا گردیم. کتاب ”معرفت شناسی و فلسفه علم” می کوشد راه پژوهش نظری را در حوزه های گوناگون معارف بشری هموار کند؛ معرفت شناسی از روش ها و منابع و مراحل شناخت هستی و روند دریافت حقیقت سخن می گوید و راه تحقیق و تفکر صحیح علمی و فلسفی را می گشاید؛ فلسفه علم نیز ساماندهی شناخت ها و تکمله ای ضروری بر معرفت شناسی است که از فلسفه وجودی، ماهیت، کلیات، تاریخچه و روش شناسی ویژه علوم و معارف بشری بحث می کند. پیش از نقد و ارزیابی جهان بینی های گوناگون و بینشهای سیاسی و اجتماعی باید دید آگاهی های انسان در باره جهان پیرامون چگونه بدست آمده و تحول نموده است. معرفت شناسی به سنجش انتقادی دیدگاه های موجود فلسفی و اجتماعی کمک می کند و به فرد منتقد نشان می دهد که هر کدام از این دیدگاه ها چگونه و در چه مرحله ای از پروسه شناخت شکل گرفته اند؛ فلسفه علم نیز رابطه متقابل این دیدگاه ها با علوم و معارف بشری و روش های آنها را کشف می کند. در این کتاب همچنین فلسفه معارف بشری، اصول فلسفی شناخت، دیالکتیک و مبانی معرفت شناختی قرآن و نهج البلاغه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

کلمات کلیدی: جامعه شناسی و انسان شناسی، فلسفه تطبیقی، فلسفه وجودی، فهم مبانی معرفت شناختی، مباحث علمی و فلسفی، معرفت شناسی و فلسفه علم، دانلود کتاب فلسفی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.