دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب زن

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب زن

کتاب زن جلد ۲۱ از مجموعه آثار مرحوم دکتر علی شریعتی را در برمی‌گیرد که شامل سخنرانی های آن متفکر درباره زن مسلمان و شخصیت اوست و خواندش برای زنان مسلمان بسیار مفید و سودمند است.

در بخشی از کتاب زن می‌خوانیم:

در جامعه و فرهنگ اسلامی، سه چهره از زن داریم، یکی زن سنتی و مقدس مأب، یکی چهره زن متجدد و اروپایی مأب که تازه شروع به رشد و تکثیر کرده است، و یکی هم چهره فاطمه علیها سلام و زنان فاطمه وار که هیچ شباهت و وجه مشترکی با چهره ای به نام زن سنتی ندارد. سیمایی که از زن سنتی در ذهن افراد وفادار به مذهب در جامعه ما تصویر شده است با سیمای فاطمه (ع) همان قدر دور و بیگانه است که چهره زن مدرن.

این زن سوم، زنی است که می خواهد انتخاب کند، زنی است که نه چهره موروثی را می پذیرد و نه چهره تحمیلی صادراتی پست ترین و پلیدترین دشمنان انسانیت را. هردو را آگاه است و هردو را هم می داند. آنکه به نام سنت تحمیل می شد و در جریان آن به وراثت می رسید، مربوط به اسلام نیست. مربوط به سنت‌های دوره پدرسالاریست و حتی آنچه امروز از غرب می آید، نه علم است، نه بشریت است، نه آزادی است، نه انسانیت است و نه مبتنی بر حرمت زن است. مبتنی بر حیله‌های پست قدرت‌های پست انحرافی و تخدیرکننده بورژوازی است.

کلمات کلیدی: سخنان شریعتی، مجموعه آثار دکتر شریعتی، کتاب زن شریعتی، کتاب فاطمه فاطمه است، سمینار زن دکتر شریعتی، انتظار عصر حاضر از زن مسلمان، زن از نظر دکتر شریعتی، کتاب شریعتی، دانلود کتاب دکتر شریعتی، دکتر علی شریعتی، آزادی انسان، دانلود کتاب زن کامل pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.