دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب منشا خانواده، مالکیت خصوصی و دولت

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب منشا خانواده، مالکیت خصوصی و دولت

کتاب« منشاء خانواده مالیکت خصوصی و دولت» از کتب بسیار مهم در زمینه ماتریالیسم تاریخی است و در حقیقت مهمترین کتابی است که گام به گام مراحل تشکیل خانواده و خانوار و گسترش آنها و تقسیم اجباریشان را به صورت افقی( تیره، طایفه، قبیله و...) و سپس به صورت عمودی و طبقاتی دنبال می کند و پیدایش نهادهایی را که تکامل خود منجر به تامین دولت شد تا بتواند سلسله مراتب به وجود آمده را حفظ کند پی می گیرد.

فصل‌های کتاب
فصل اول کتاب به دوران‌های ماقبل تاریخی فرهنگ می‌پردازد و دوره‌های توحش و بربریت را بررسی می‌کند.
فصل دوم کتاب به خانواده پرداخته و از بخش‌های خانواده همخون، خانواده پونالوائی، خانواده یارگیر، خانواده تک‌همسر تشکیل می‌شود.
فصل‌های سوم تا نهم کتاب به تیره ایروکوئی، تیره یونانی، پیدایش دولت آتن، تیره و دولت در روم، تیره در میان سلتی‌ها و ژرمن‌ها، تشکیل دولت میان ژرمن‌ها، بربریت و تمدن اختصاص دارند.
پیوست کتاب شامل یک مورد تازه کشف شده از ازدواج گروهی است.

ترجمه فارسی
ترجمه فارسی این کتاب در ایران ابتدا به صورت خلاصهٔ کتاب توسط تقی ارانی در دهه ۱۳۱۰ و بعدها به طور کامل توسط دکتر خسرو پارسا انجام گرفته‌است. نکته جالب آن است که مدت ها نام مترجم آن به اشتباه مسعود احمدزاده ذکر شده بود. چون این کتاب مدتها به صورت کتاب جلد سفید کپی می‌شد، صفحه اول نسخه اصلی که نام مترجم را داشت گم شده بود و صفحه دوم که مترجم، کتاب را به مسعود احمدزاده تقدیم کرده بود، ناشران را به این اشتباه انداخته بود.

کلمات کلیدی: کتاب منشأ خانواده، دانلود کتاب منشاء خانواده مالیکت خصوصی و دولت، ماتریالیسم تاریخی، خانواده، دانلود نسخه کامل کتاب منشا حیات خانواده، تاریخ تشکیل خانواده، دانلود کتاب خانواده،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.