دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب آب های خسته

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب آب های خسته

محمود کیانوش، شاعر، داستان نویس و منتقد ادبی معاصر، به جای اینکه برای نشر جدید کتاب «آبهای خسته» معرّفیِ کوتاهی بنویسد، و در این معرّفی دربارۀ شعرهای این مجموعه چیزی بگوید یا توضیحی بدهد، این پارۀ کوتاه از فصل «حدوثِ شعر» در کتابِ «شعر، زبان کودکی انسان» را می آورد:
«شاعر که ذهنش در کشفِ حقیقتهای نهفته در باطنِ همه چیز ورزیدگی یافته است، قلم به دست در پشتِ میز خود، در انتظار آمدنِ شعر نمی نشیند. شعر مهمانی نیست که هرگاه شاعر او را دعوت به آمدن کرد، درِ خانۀ ذهن شاعر را بکوبد. شعر آشنای دیرینی است که ناگهان پیدایش می شود. در کجا و چه وقت؟ در همه جا و هر وقت. فقط شاعرِ واقعی این آمادگی را دارد که در نخستین نگاه، «او» را در دیدن یا شنیدنِ چیزی بیدرنگ بازبشناسد، و او را از میان جمعیتِ انبوهِ تصویرها و اندیشه ها بیرون بکشد و دست او را محکم در دست بگیرد و او را به خانۀ ذهن ببرد و با تأمّل و تخیّل از او پذیرایی کند، و آنگاه «شعر» پیامِ خود را در مکاشفۀ آشنایی و دلبستگی به «شاعر» بدهد. آن لحظه ای که شاعر با نگاهی چهرۀ شعر را باز می شناسد، لحظۀ حدوث است.»
و آنوقت می گوید: «شعر من، شعرِ حدوثی است، توضیح ندارد، و با صدای درونیِ خواننده در ذهنِ خواننده «حدوثِ دوباره» پیدا می کند و در نتیجه شعرِ من، شعرِ خواننده می شود. این خصوصیتِ شعری است که به آن شعرِ جهانی می گویند.»

کلمات کلیدی: دانلود pdf کتاب های محمود کیانوش، دانلود شعر، شعر معاصر، دانلود کتاب شعر نوین، شعر اجتماعی، اندیشه های محمود کیانوش،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.