دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب فرقه های شیعه - جلد سوم

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب فرقه های شیعه - جلد سوم

مطالعه ادیان و فرقه های مذهبی، برای هر کسی که در حیطه مسائل علوم انسانی به تحقیق و تفحص گام برداشته است از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است؛ به طوری که از قرون اولیه اسلام، مورخین متعددی در این زمینه به بررسی و تحقیق پرداخته اند از جمله شهرستانی در کتاب « ملل و نحل » و بغدادی در کتاب « الفرق بین الفرق » و ...

در میان ملل غیر مسلمان و اروپائی نیز اینگونه تحقیقات رواج داشته و امروزه گرایش به تحقیقات در مورد تاریخ و معارف اسلامی بیش از گذشته می نماید؛ بطوری که در دانشگاههای اروپائی کرسی و درسی جهت اسلام شناسی منظور شده است. 

از جمله شرق شناسانی که در مورد شناخت اسلام و فرقه های مختلف آن، به ویژه در ایران کار کرده و آثار قابل ملاحظه ای از خود به جای گذاشته اند می توان از توشی هیکو ایزتسو، هانری کربن، گلد زیهر و ماسینیون نام برد که کتاب های آنها به عنوان منابع مهمی در زمینه ایرانشناسی، اسلام شناسی و شناخت مذاهب و فرقه های اسلامی مورد استفاده قرار می گیرند. (شاقول . 1369. 1 ) و اکثر آنها به فارسی ترجمه شده اند و چون این منابع غربی و شرقی گاهی دارای خطاها و اشتباهات بنیادین و اصولی هستند لذا شناخت عمیق مسائل مربوط به فرق و تاریخ ادیان لازم و ضروری به نظر می رسد.

به عنوان مثال بعضی از اسلام شناسان غربی و شرقی حتی نتوانسته اند فرق اصول دین و فروع دین را بشناسند لذا مسئولیت اسلام شناسان و متفکرین مسلمان که به متون اصیل اسلام دسترسی و شناخت عمیق تری دارند، سنگین تر می شود.

امروزه مطالعه، تحقیق و تحصیل در موضوع ادیان و مذاهب، در دانشگاههای دنیا و حتی کشور ایران به عنوان یک رشته تحصیلی مستقل و در مقاطع تحصیلی مختلف، جایگاه خود را پیدا کرده و این مطلب، اهمیّت خاص اینگونه مطالعات را نشان می دهد.

 

با کمک حضرت حق جلد سوم کتاب "فرقه های شیعه" به پایان رسید و هم اکنون در دسترس شما قرار گرفته است.

آنچه در این کتاب می خوانید عبارتند از:

سخن مؤلف

جنبش موالی و نهضت شعوبیه

چگونگی و علل برپایی جنبش موالی

پیدایش صوفیه

فرقه صوفیه و دراویش

صوفیه از دیدگاه حضرت پیغمبر اکرم (ص) واهلبیت (ع)

تذکر

برخی از روحانیین دلسوز

آشنایى با تنى چند از صوفیه ایران

صوفیه خراسان

مکتب بغداد

دراویش گنابادی در استان ایلام

فرقه مذهبی شیخیه

زمینه ها و عوامل  پیدایش فرقه مذهبی شیخیه

جانشینان شیخ و انشعابات شیخیه

قادیانیت

تاریخ اهل‌ حق

پی نوشت

منابع و مآخذ

کلمات کلیدی: فرقه های تشیع، خیمه گاه، شیعه، آداب شیعه، اصول شیعه، انواع شیعه، پیدایش صوفیه، فرقه صوفیه، صوفیه ایران، فرقه مذهبی شیخیه، قادیانیت، دانلود کتاب فرقه های شیعه،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.