دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب چهل پنجره

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب چهل پنجره

کتاب چهل پنجره نوشته‌ی طاهره ایبد، درباره‌ی دختر مریضی به نام «نقره» است که همراه خانواده‌اش به قصد شفا یافتن عازم مشهد مقدس می‌شود. در این داستان، نوجوانان با زندگی و کرامات امام رضا (ع) آشنا می‌شوند.

داستان کتاب در 23 پنجره (قسمت) نوشته شده است، به طوری که هر پنجره گوشه‌ای از این سفر را بازگو می‌کند. در پنجره‌ی اول، «نقره» شرح حال و سرگذشت خود را هنگام توقف در پشت پنجره فولاد صحن مطهر امام رضا (ع) بیان می‌کند. در پنجره‌های بعد، به تناسب موضوع، بخشی از زندگی و سفر امام رضا (ع) نیز بیان می‌شود. پنجره‌ی آخر به شفای نقره در حرم امام رضا (ع) اختصاص دارد.

در بخشی از کتاب چهل پنجره می‌خوانیم:

بابا در چمدان را باز می‌کند، تکه پارچه سبزی در می‌آورد و یک سرش را می‌بندد به دست چپم. مامان گریه می‌کند. یک سرش را هم می‌بندد به میله‌ها. حیاط خیلی شلوغ است؛ خیلی هم بزرگ. مامان گریه می‌کند. پیرمردی هم نشسته است، سرش را تکیه داده به میله‌ها. چیزی می‌گوید. من نمی‌شنوم! جمعیت می‌رود و می‌آید. هیچ وقت حیاط خلوت نمی‌شود. دور و بر سقاخانه پر از آدم است. سقاخانه طلا مثل خورشید می‌درخشد. آدم‌ها از سقاخانه آب می‌خورند. یک گوشه حیاط پر از گندم و کبوتر است.

کلمات کلیدی: کتاب مذهبی، داستان حرم امام رضا، داستان نوجوان، کتاب داستان برای نوجوانان، دانلود داستان کوتاه، داستان کوتاه، داستان فارسی، داستان های مذهبی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.