دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب بازخوانی زندگانی حیدرخان عمو اوغلی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب بازخوانی زندگانی حیدرخان عمو اوغلی

کتاب بازخوانی زندگانی حیدرخان عمو اوغلی نوشته‌ی سینا صابری، سرگذشت یکی از رهبران و مبارزان نهضت مشروطه ایران و نیز انقلاب اکتبر روسیه به نام «حیدر عمو اوغلی» را روایت می‌کند.

پژوهش‌های تاریخی همیشه از دشواری‌های مربوط به خود برخوردار است که نمونه‌ای از آن دشواری‌ها را می‌توان در سخنان ضد و نقیض، جعلی و نادرستی که در منابع تاریخی ورود پیدا کرده‌اند یاد کرد که این امور سبب می‌شوند خواننده به کج راهه‌ای قدم بگذارد که شاید در برخی موارد، تمامی زندگی یک شخص، با یک دروغ و جعل تاریخی، عوض بشود.

از این رو بازنگری فوق العاده دقیق و همه جانبه‌ی شخصیت‌های تاریخی و هر آنچه که در بستر تاریخ به وقوع رسیده است امری ضروری می‌نماید تا به وسیله اسناد جدید، ناگفته‌های تاریخی با وضوح بیشتری بیان شوند.

یکی از این بازنگری‌ها مربوط به زندگی شخصیتی به نام «حیدرخان عمو اوغلی» می‌باشد که به واسطه پیوند خانوادگی که نویسنده با وی داشته در صدد بازخوانی زندگی وی برآمده و به همین جهت سعی کرده هرآنچه از اسناد موجود و قابل دسترس (که به هر زبانی منتشر شده بود) را بررسی نماید تا ابهامات، دروغ‌های تاریخی و هر آنچه پیرامون شخصیت وی وجود داشته را روشن سازد و نتیجه‌ی این کار را در کتابی تحت عنوان «بازخوانی زندگانی حیدر خان عمو اوغلی» منتشر ساخته است.

در بخشی از کتاب بازخوانی زندگانی حیدرخان عمو اوغلی می‌خوانیم:

در سال 1919 م در زمان حضورش در پتروگراد (سن پترزبورگ)؛ حزب انقلابی ایران که حوزه‌ای از حزب اجتماعیون عامیون بوده را تاسیس نمود و در همین سال به همراه سلطان زاده به جهت بسیج مهاجران ایرانی به آسیای مرکزی سفر نمود. وی در عشق آباد، گروهی متشکل از 1500 ایرانی را سازمان داد. آن‌ها در آوریل سال 1920 م حدود 100 هزار روبل پول، چای، قند و خشکبار به جهت کمک به اطفال گرسنه پتروگراد و مسکو جمع آوری کردند و نیز ایرانیان مقیم تاشکند در اواسط 1921 م بیش از چهار میلیون روبل به صندوق یاری رسانی به گرسنگان واریز نمودند.

کلمات کلیدی: حیدرخان عمواوغلی، خاطرات حیدر عمو اوغلی، حیدر عمو اوغلی فارسی، حیدر عمو اوغلی که بود، حیدر عم اوغلی، بیوگرافی حیدر عمو اوغلی، حیدر عمو اوغلی مشروطه، حیدر عمو اوغلی وی، حیدر عمو اوغلی چگونه کشته شد، زندگینامه حیدر عمو اوغلی، زندگی حیدر عمو اوغلی، سرگذشت حیدر عمو اوغلی، دانلود pdf کتاب بازخوانی زندگانی حیدرخان عمو اوغلی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.