دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب نامه‌های حضرت علی (ع) به امام حسن (ع) و مالک اشتر نخعی و عثمان ابن حنیف انصاری

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب نامه‌های حضرت علی (ع) به امام حسن (ع) و مالک اشتر نخعی و عثمان ابن حنیف انصاری

کتاب نامه‌های حضرت علی (ع) به امام حسن (ع) و مالک اشتر نخعی و عثمان ابن حنیف انصاری نوشته‌ی علیرضا ملکی، سه نامه از امام اول شیعیان به زبان عربی همراه با ترجمه فارسی آن‌ها دربردارد.

به جرات می‌توان گفت که در این سه نامه تمام دستورات لازم برای سعادت دنیا و آخرت بیان شده است. نهج البلاغه بزرگترین کتاب انسان سازی و خداشناسی بعد از قرآن است که شایسته است بارها و بارها این کتاب شریف را مطالعه نموده و در مطالب آن دقت نمائیم و سخنان گهربار حضرت علی (ع) را در زندگی به کار ببریم.

در بخشی از کتاب نامه‌های حضرت علی (ع) به امام حسن (ع) و مالک اشتر نخعی و عثمان ابن حنیف انصاری می‌خوانیم:

این کتاب وقتی در کنار قرآن قرار گیرد، یقیناً تالی قرآن است؛ یعنی ما دیگر کتابی نداریم که دارای این حد از اعتبار و جامعیت و قدمت‌ باشد؛ لذا احیای نهج‌البلاغه تنها وظیفه شیعیان نیست؛ بلکه وظیفه همه مسلمانان است، همه مسلمانان به عنوان احیای یک میراث بی‌نظیر اسلامی باید نهج‌البلاغه را زنده کنند و این احیا نه‌ تنها به معنای کثرت چاپ - که خوب زیاد هم چاپ شده - بلکه به معنای تحقیق در آن است؛

هم‌چنانکه روی قرآن کریم تحقیق شده، تفسیرهای زیادی نوشته شده است، روی نهج‌البلاغه هم باید این تحقیقات انجام گیرد، همان‌طوری‌ که قرآن خوانده می‌شود نهج‌البلاغه هم باید خوانده شود؛ چون تالی قرآن است؛ همان‌طوری که مسلمان‌ها خودشان را موظف می‌دانند که با قرآن انس پیدا کنند و ندانستن قرآن را برای خود نقص می‌شمارند، ندانستن نهج‌البلاغه هم باید نقص به حساب بیاید.

کلمات کلیدی: امیرالمومنین، شرح نهج‌البلاغه، نهج البلاغه pdf، دانلود کتاب نهج البلاغه برای موبایل، دانلود نهج البلاغه با ترجمه فارسی برای اندروید، نهج البلاغه اندروید، معنی نهج البلاغه، بهترین تفسیر نهج البلاغه، نهج البلاغه، خطبه های نهج البلاغه حضرت امیر المومنین، حضرت علی، نامه های نهج البلاغه، دانلود نامه های نهج البلاغه، یکی از نامه های نهج البلاغه، بهترین نامه نهج البلاغه،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.