دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب چرا حضرت علی (ع)

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب چرا حضرت علی (ع)

مصطفی الباجی در کتاب چرا حضرت علی (ع)، به شرح واقعه‌ی غدیر، آیات مربوط به آن، ولایت و فضائل حضرت علی (ع) و ... می‌پردازد.

واقعه‌ی غدیر رویداد مهم تاریخ اسلام است که در آن پیامبر اسلام (صل) در پی دستور الهی، علی (ع) را به سمت جانشینی خود منصوب نمودند. این انتصاب در هجدهم ذی‌الحجه‌ی سال دهم هجری در راه بازگشت از سفر حجة‌الوداع و در مکانی به نام «غدیر خم» انجام پذیرفت. واقعه‌ی غدیر در قرآن به عنوان روز اکمال دین مورد اشاره قرار گرفته است.

در بخشی از کتاب چرا حضرت علی (ع) می‌خوانیم:

توجه داشته باشید که رسول اکرم در هر فرصتی که پیش می‌آمد خواه در برابر مسلمانان و خواه در برابر حضور اهل بیتش به حضرت علی ابراز محبت می‌کردند. نمونه‌اش ((حدیث جابر))

این بدان معناست که تمامی مسلمانان آن زمان می‌دانند که پیامبر رحمت، امام علی را بسیار بسیار دوست می‌دارد و همه آن‌ها را به دوست داشتنش سفارش می‌کرد. این مورد را در میان احادیث پیامبر می‌یابیم که: هر کس که علی (ع) را دوست ندارد محمد (ص) را نیز دوست ندارد.

ما در شخصیت امام علی، پیامبر را می‌بینیم با این اختلاف که بر پیامبر وحی نازل می‌شد اما بر امام علی وحی نازل نمی‌شد. این دستور خداوند است که حضرت محمد را خاتم النبیین قرار دهد و بدین ترتیب وحی پس از آن بر هیچ احدی نازل نشود.

 

کلمات کلیدی: حضرت علی، دانلود کتاب مذهبی، جملاتی درباره حضرت علی، امام علی، فضائل امام علی، علی ابن ابی طالب، غدیر خم، عید غدیر، خطبه غدیر pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.