دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب شرح نهج البلاغه

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب شرح نهج البلاغه

کتاب شرح نهج البلاغه نوشته‌ی محمدتقی جعفری تبریزی، به تحلیل و بررسی گزیده‌ای از خطبه‌ها، نامه‌ها و سخنان کوتاه علی ابن ابی طالب می‌پدازد.

سید رضی در قرن چهارم هجری قمری نهج البلاغه توسط را بر اساس ذوق ادبی خویش از نامه‌ها و خطبه‌های علی فراهم آورد. از جمله شاخصه‌های این کتاب، ترجمه‌های متعدد آن است.

در بخشی از کتاب شرح نهج البلاغه می‌خوانیم:

آیا کسی نیست از ما بپرسد که با مشاهدات فراوان در طول تاریخ درباره‌ی قالب ناپذیری اصول و مسائل علمی از یک طرف و با شناسائی انسان و بیکرانه جویی‌هایش از طرف دیگر، و نامحدود بودن روابط و اجزای طبیعت با سیستم باز که رو به ماورای طبیعت (متافیزیک به معنای عمومی آن) دارد، چگونه به خود اجازه می‌دهید که علم و جهان هستی را محدود نموده، در برابر مفاهیم و مسائل عالی و با اهمیت به وحشت و اضطراب و نیهیلیستی دچار شوید؟! کدامین دلیل شما را وادار کرده است که تارهایی از چند رشته قضایای محدود، مانند عنکبوت درو خود بتنید و سپس بگوئید: جهان هستی همین است که من با همین مفاهیم و قضایا آن را شناخته و با آن ارتباط برقرار کرده‌ام؟! به اصطلاح معمولی باید گفت: خوشا به حالشان، که خیلی راحت در آسایشند!!

کلمات کلیدی: نهج البلاغه، خطبه های نهج البلاغه حضرت امیر المومنین، حضرت علی، امیرالمومنین، شرح نهج‌البلاغه، دانلود کتاب کامل نهج البلاغه pdf، دانلود کتاب نهج البلاغه برای موبایل، دانلود نهج البلاغه با ترجمه فارسی برای اندروید، نهج البلاغه اندروید، معنی نهج البلاغه، بهترین تفسیر نهج البلاغه،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.