دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب راهنمای کاتالوگینگ و کدینگ اقلام و قطعات یدکی با سیستم MESC

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب راهنمای کاتالوگینگ و کدینگ اقلام و قطعات یدکی با سیستم MESC

کتاب راهنمای کاتالوگینگ و کدینگ اقلام و قطعات یدکی با سیستم MESC مرجعی برای شناخت و استفاده از سیستم کدینگ MESC به زبان فارسی است.

استاندارد کاتالوگینگ و کدینگ مواد، قطعات و تجهیزات یا MESC یکی از قدیمی‌ترین سیستم‌های کدینگ کالاهاست که برای کالاهای صنایع نفت در سال 1932 میلادی توسط شرکت شل به وجود آمد.

این سیستم در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در کل دنیا و به خصوص ایران شناخته شده است و تاکنون مرجع بسیاری از سیستم های کدینگ سازمانی برای مواد و قطعات چه در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و چه دیگر صنایع (مانند کد TMC توانیر) قرار گرفته است.

این کتاب راهنمایی است برای شناخت و استفاده از سیستم کدینگ MESC که بخش عمده‌ی آن بر پایه ‎ی سند راهنمایی است که شرکت راه‌حل‌های جهانی شل به‌عنوان متولی سیستم MESC در سال 2006 ارائه کرده است؛ اما با توجه به این‌که این سند بر اساس یک سری پیش‎فرض‎‌ها در مورد شناخت و اطلاعات کاربر از سیستم MESC تدوین‌شده، نویسنده تلاش داشته با جمع‌آوری اطلاعات بیش‌تر در مورد این سیستم کدینگ، سند را هرچه غنی‌تر کند (هرچند که اطلاعات در مورد آن بسیار محدود است).

با این حال این کتاب شاید تنها مرجع فارسی زبان موجود است که به نحوه عملکرد سیستم MESC در ویرایش های جدید آن (با رویکرد مدیریت داده های اصلی) پرداخته است.

در بخشی از کتاب کتاب راهنمای کاتالوگینگ و کدینگ اقلام و قطعات یدکی با سیستم MESC می‌خوانیم:

کاتالوگ‌های مرجعی بدون استفاده از الگو شکل می‌گیرند و اصولا برای قطعات یدکی استفاده می‌شوند و به موجب آن، قطعات یدکی به وسیله‌ی اطلاعات مرجعیت شناسایی می‌شوند. همچنین تجهیزات و اجزای خاصی که به عنوان کالاهای عمومی شناسایی نمی‌شوند، با روش مرجعی، کاتالوگ می‌شوند.

در این موارد برای مثال یک قطعهی یدکی خاص معمولا با تجهیز والد آن، کاتالوگ می‌شود. اطلاعات مرجعی برای یک کالا علاوه بر تجهیز والد می‌تواند نام یک سازنده یا تأمین کننده و شماره مرجع یکتا (مانند شماره قطعه، مدل، سریال، شماره نقشه و...) برای آن کالا باشد که استفاده از آن‌ها باعث شناسایی یکتای کاتالوگ‌های مرجع می‌شود.

کلمات کلیدی: روش کدینگ mesc، دانلود کتابچه mesc، دانلود رایگان کتابچه mesc، نرم افزار mesc، Mesc چیست، روش کدینگ mesc، سیستم کدینگ، سیستم کدینگ mesc، Mesc مخفف چیست، کتابخانه جامع mesc، کتاب طبقه بندی کالا mesc، کد mesc وزارت نفت، کاتالوگینگ، کدینگ اقلام و قطعات یدکی، کدینگ کالا چیست،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.