دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب یادداشت‌های خوآن میرو

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب یادداشت‌های خوآن میرو

ایوان تیلندیر در کتاب یادداشت‌های خوآن میرو، سخنان و صحبت‌های بی‌پرده و جذاب این نقاش، سفالگر و مجسمه ساز اسپانیایی را مکتوب کرده است.

25 نوامبر 1958، ایوان تیلندیرا، نقاش و نویسنده، پای صحبت با خوان میرو در پاریس نشست. در این مصاحبه، میرو دلایل قانع کننده‌ای از عملکرد هنری خود داشت و شصت و پنج سالگی اوج پختگی و شکوفایی هنری وی قلمداد می‌شد. سال 1956 به استودیوی جدیدی که ژوزف لوئیس سرت؟ در حومه شهر ساحلی پالما برای وی تدارک دیده بود، نقل مکان کرد. این استودیو فرصتی برایش فراهم ساخت تا به بررسی آثار پیشین خود که روی هم تلمبار شده بودند، ترتیب اثری داده و روی آثار جدیدش متمرکز شود.

در بخشی از کتاب یادداشت‌های خوآن میرو می‌خوانیم:

شالودۀ فکری میرو و هنرمندان هم عصرش تحت تأثیر تئوری‌های زیگموند فروید بود. آن‌ها با تبعیّت از نظریۀ تداعی آزاد که منجر به دسترسی جریال سیّال ضمیر ناخودآگاه می‌شد و امیال غریزی را به واسطۀ تجربه هویدا می‌کرد، آشنا بودند. در واقع، مرزهای ناخودآگاه و توهمی را تجربه می‌کردند تا افکار پس ذهنشان را با توسّل به ساخت اثری هنری ثبت و ضبط نمایند. با تمسّک به وهم تا جایی پیش می‌رفتند که اشکال و اجسام را روی کاغذ بازنمایی کنند. خود میرو برای دستیابی و القای چنین وضعیتی به وهم گرسنگی، موهومات ناشی از فرط خستگی و یا حتی شیدایی برآمده از سرمستی متّکی بود. میرو در جایی اذعان می‌کند که خواندن اشعار سورئالیستی عامل ورود وی به عالم وهم و خیال می‌شود.

کلمات کلیدی: نقاش سورئال، نقاشان معروف جهان، نقاشان اسپانیایی، نقاش اسپانیایی، نقاشان معروف اسپانیایی، نقاش معروف، خوآن میرو، تحلیل آثار خوان میرو، دانلود pdf کتاب یادداشت‌های خوآن میرو، کتاب یادداشت‌های خوآن میرو pdf، joan miró، نقاش سورئالیست اسپانیایی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.