دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب ذرت، مطالب کمتر گفته شده

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب ذرت، مطالب کمتر گفته شده

کتاب ذرت، مطالب کمتر گفته شده نوشته‌ی کارگروه مطالعات کاربردی، سعی کرده تا فارغ از ذکر مطالب عمومی و کلی کاشت، داشت و برداشت صرفاً به ارائه جدیدترین دستاوردها و نکاتی بپردازد که رعایت آن‌ها بتواند با حداقل هزینه و نهاده بیشترین صرفه اقتصادی را برای کشاورزان به بار آورد.

کشاورزی حفاظتی روشی است که در آن از حداقل مقدار مواد شیمیایی اعم از کود‌ها و آفت کش‌ها و تنظیم کننده‌های رشد به نحوی استفاده می‌شود که بیشترین حاصل را داشته باشد. پایین بودن سطح تولیدات کشاورزی در کشورهای در حال توسعه مثل ایران نسبت به کشورهای پیشرفته و مشکلات زیست محیطی از جمله کمبود آب، تخریب خاک و طغیان آفات، افزایش هزینه‌های تولید و بیماری‌های انسانی حاصل از مصرف بی‌رویه ترکیبات شیمیایی، متخصصان را به سمت توسعه کشاورزی کم نهاده و حفاظتی سوق داده است. برای تحقق این امر سالانه در دانشگاه‌های کشور تحقیقات فراوانی در حال انجام است و ماحصل آن در مجلات و کنفرانس‌های داخلی و بین المللی ارائه می‌شود.

در بخشی از کتاب ذرت، مطالب کمتر گفته شده می‌خوانیم:

هرگیاه زراعی علف‌های هرز مخصوص به خود دارد. ذرت که یک محصول مهم تابستانه است علف‌های هرزی که اول فصل سبز می‌شود به خوبی مستقر شده و کنترل آن بسیار مشکل می‌شود. سبز شدن زود هنگام علف هرز نسبت به ظهور همزمان آن با ذرت تاثیر بسزایی بر کاهش عملکرد دانه دارد و با سبز شدن هرچه زودتر علف هرز تراکم آن نیز افزایش میابد و خسارت آن بیشتر می‌شود. بطوری که چنانچه علف هرز 14 روز زودتر از ذرت با تراکم 20 بوته در متر مربع سبز شود خسارت آن به 100% نزدیک خواهد شد. با این حال در تراکم پایین نیز موجب کاهش عملکرد می‌شود. بنابراین در مورد ذرت بی‌تردید باید با علف‌های هرز سبز شده در هر زمان و با هر تراکمی به سرعت مبارزه کرد.

کلمات کلیدی: دانه ذرت، مناطق کاشت ذرت، دانه ذرت، انواع بذر ذرت، گیاه شناسی ذرت، نوع ریشه گیاه ذرت، تولید ذرت در ایران، کشت ذرت دانه ای، گشت ذرت، نوع ساقه ذرت، نوع ریشه گیاه ذرت، دانلود pdf کتاب ذرت مطالب کمتر گفته شده، کتاب ذرت مطالب کمتر گفته شده pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.