دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب دارچین؛ ادویۀ باستانی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب دارچین؛ ادویۀ باستانی

اسماعیل پورکاظم در کتاب دارچین؛ ادویۀ باستانی، به بررسی علل تمایل انسان‌ها به مصرف ادویه‌جات، سوابق شناخت و مصارف دارچین و سایر ویژگی‌های آن می‌پردازد.

"دارچین" یا "سینامون" (cinnamon) نام چندین گونه از درختان جنس "سینامومیوم" (cinnamomum) و چند نوع از ادویه جاتی (spices) است که آن‌ها را از پوست داخلی درختان مزبور به دست می‌آورند. بشر از قرون بسیار دور دارچین را می‌شناخته و از آناز استفاده می‌کرده است ولیکن اولین استفاده‌های مستند از دارچین مربوط به سوزاندن و بخور دادن (incense) آن برای خوشبو کردن و ضدعفونی نمودن اماکن مقدس در مراسم‌های آئینی بوده است. امروزه از دارچین اصولا به عنوان یک چاشنى (condiment) معطر و افزودنی (additive) خوش طعم در گستره وسیعی از آشپزی‌ها، شیرینی‌پزی‌ها، تهیه خورشت‌های مطبوع، غذاهای حاضری، نان‌ها، چای‌ها و نوشیدنی‌های الکلی و غیر الکلی استفاده می‌نمایند. عطر و طعمی (aroma & flavor) که در ادویه دارچین وجود دارد، ناشی از حضور روغن‌های فرار در ترکیبات آن هستند. این روغن‌ها متشکل از ترکیباتی موسوم به "سینام آلدئید" (cinnamaldehyde) به همراه مواد دیگری چون "اوژنول" (eugenol) می‌باشند.

کلمات کلیدی: کاربرد انواع ادویه جات، دارچین چیست، انواع دارچین، دارچین معمولی، عوارض دارچین، عصاره دارچین چیست، درخت دارچین در کجا می روید، فواید دارچین، تاریخچه ادویه، ادویه شناسی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.