دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب آسیب شناسی فرهنگی انقلاب اسلامی ایران از دیدگاه امام خمینی (ره)

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب آسیب شناسی فرهنگی انقلاب اسلامی ایران از دیدگاه امام خمینی (ره)

کتاب آسیب شناسی فرهنگی انقلاب اسلامی ایران از دیدگاه امام خمینی (ره) نوشته‌ی محمدصادق سماواتی، آسیب‌های اعتقادی و فرهنگی موجود در جامعه را شناسایی می‌کند.

انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی است و هیچ‌کس حتی رهبریِ فعلی و قبلی نیز ادعا نمی‌کنند وضعیت موجود ما در زمینه فرهنگ، آرمانی است. در این رساله ادعا این است که وضعیت موجود با مطلوب فاصله دارد اما از طرف دیگر، وضعیت موجود با اوضاع سابق آن نیز فاصله زیادی گرفته است که بی‌توجهی به مباحث فرهنگی اعم از مباحث عقیدتی، رفتاری یا ساختاری موجب می‌شود که نهادها و ساختار نظام اسلامی واژگون گردد. چون فرهنگ از مسائل مهم و تأثیرگذاری است، چنانچه دنیوی، ناسوتی و سکولار شود از نظام آرمانی و اسلامی فاصله خواهد گرفت.

در این پژوهش سعی شده است تا با روش توصیفی – تحلیلی چگونگی حراست و پاسداری از فرهنگ ناب اسلامی از منظر امام خمینی تبیین شود. برخی از یافته‌های این پژوهش عبارت از آن است که با مرور به کارنامه انقلاب اسلامی با رویکردی مصلحانه و نقّادانه تهدیدها و آسیب‌هایی که فرا روی آن قرار گرفته و حرکت فزاینده آن را با کندی مواجه ساخته مورد بررسی و کالبد شکافی قرار داده تا زمینه کنترل آسیب‌ها و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها فراهم آید. این تحقیق مبتنی بر مطالعه اهداف انقلاب اسلامی در قانون اساسی و مصوّبات شورای فرهنگی انقلاب اسلامی و با تکیه بر اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی و آسیب شناسی آن اهداف و آرمان‌ها از سخنان و پیام‌های امام خمینی ره ایدئولوگ انقلاب و و وصیتنامه امام خمینی است.

کلمات کلیدی: انواع آسیب های فرهنگی، آسیب شناسی فرهنگی و اجتماعی، آسیب شناسی فرهنگی ایران، آسیب فرهنگی، دانلود کتاب آسیب شناسی فرهنگی و اجتماعی، آسیب اجتماعی چیست، آسیب های فرهنگی چیست،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.